مهلت مهاجرت به EMV به پایان رسید/همه آمارها در باره میزان مجهز شدن به استاندارد جدید/چشم انداز آینده

در ایالات متحده با رسیدن یکم اکتبر:

با وجود اینکه هنوز اکثریت آمریکایی ها کارت های پرداخت مجهز به EMV ندارند، مهلت مهاجرت به EMV و جایگزین کردن آن به جای نوار مغناطیسی به پایان رسید./مسئولیت زیان های حاصل از تقلب با خرده فروشانی خواهد بود که تا تاریخ 1 اکتبر، سخت افزارهای خود را ارتقاء نداده اند./فقط 30 درصد از مصرف کنندگان کارت های بدهی و اعتباری حاوی چیپ های EMV دارند و پیش بینی می شود که تا پایان سال این آمار به 60 درصد افزایش یابد

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک با وجود اینکه هنوز اکثریت آمریکایی ها کارت های پرداخت مجهز به EMV ندارند، مهلت مهاجرت به EMV و جایگزین کردن آن به جای نوار مغناطیسی به پایان رسید.

 یک نیروی ضربتی در صنعت پرداخت، اصرار دارد که مهاجرت به این تکنولوژی هم چنان در «مسیر» است و کارت های حاوی چیپ، تحت نقشه راه تنظیم شده در سال 2011 توسط شرکت های ویزا و مسترکارد معرفی می شوند و مسئولیت زیان های حاصل از تقلب با خرده فروشانی خواهد بود که تا تاریخ 1 اکتبر، سخت افزارهای خود را ارتقاء نداده اند.

با توجه به گزارش گروه ضربت امنیت پرداخت ها Payments Security Task Force  (PSTF)، که توسط دو شرکت مهم کارت پرداختی جهان یعنی ویزا و مسترکارد تشکیل شده است، عملیات مذکور در روزهای نزدیک به آخرین مهلت ارتقاء سخت افزارها شتاب گرفت.

اما هنوز 8 مؤسسه مالی این گروه گزارش کرده اند که فقط 30 درصد از مصرف کنندگان آن ها کارت های بدهی و اعتباری حاوی چیپ های EMV دارند و پیش بینی می شود که تا پایان سال این آمار به 60 درصد افزایش یابد اما تا پایان سال 2017 به 98 درصد نزدیک خواهد رسید.

در این میان، علیرغم تغییر مسئولیت زیان های وارده، نتایج یک نظرسنجی انجام گرفته بر روی کارفرمایان PST، نشان می دهد تا پایان سال جاری، فقط 40 درصد از پایانه های فروش در فروشگاه ها قابلیت پذیرش کارت های EMV را دارند.

سال گذشته، ایالات متحده نزدیک به نیمی از زیان ناخالص حاصل از تقلب های انجام گرفته بر روی کارت های پلاستیکی را به خود اختصاص داده است و هزینه این شکست را متحمل شد تا مانند سایر کشورهای دنیا به استانداردهای EMV روی آورد.

هم چنین به لطف بروز حوادث نقض امنیت در معروف ترین فروشگاه های این کشور مانند تارگت و هوم دیپات، آگاهی عمومی از میزان مخاطرات مرتبط با کارت ها افزایش یافت.

بررسی های اخیر نشان می دهد؛ نزدیک به 40 درصد از شرکت کنندگان در این مطالعات، در مورد امنیت اطلاعات شخصی خود و هم چنین اطلاعات خریدهای درون فروشگاهی نیز نگرانی هایی جدی دارند و این آمار برای میزان نگرانی از مخاطرات خرید از فروشگاه های آنلاین به 45 درصد افزایش می یابد.

اما همین مطالعه هم چنین نشان می دهد که فقط  10 درصد از شرکت کنندگان کارت های اعتباری و کارت های بدهی جدید را در چندماه اخیر دریافت کرده اند. 30 درصد از افرادی که کارت های حاوی چیپ دریافت کرده اند، نیز نحوه استفاده از کارت ها را نمی دانند و 35 درصد از افراد از آن کارت ها در دستگاه های کارتخوان جدید استفاده کرده اند.

با این وجود، رایان مکلینری، مسئول شرکت ویزا در این باره گفت: « سرعت نصب پایانه های فروش مجهز به EMV در بخش های تجاری و هم چنین سرعت ارائه کارت های حاوی چیپ توسط مؤسسات مالی نشان دهنده میزان تعهد این صنعت برای حفظ امنیت مشتریان می باشد.»

ترجمه :گروه ترجمه پایگاه خبری بانکداری الکترنیک- سمانه سمیعی

منبع: http://finextra.com/news/fullstory.aspx?newsitemid=27909&topic=payments

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

47  +    =  51