اشتغال در بخش تعاون ارزان‌تر از دیگر بخش‌ها

معاون وزیر تعاون اعلام کرد

معاون امور تعاون وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: تعاونی‌ها در اشتغال ارزان و ایجاد مشاغل خرد و خانگی نقش موثری دارند.

سیدحمید کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا،‌ اظهار کرد: آنچه امروز به عنوان اولویت‌های بخش تعاون دنبال می‌کنیم، رشد اقتصادی و تحقق اهداف سیاست اقتصاد مقاومتی و پس از آن رشد اشتغالزایی است.

وی افزود: در حال حاضر اشتغال در بخش تعاون ارزان‌تر از سایر بخش‌ها است به همین دلیل باید تقویت تعاونی‌ها و ایجاد نقش‌های جدید برای شکل‌گیری آنها را دنبال کنیم.

کلانتری با تاکید بر ضرورت توجه به خوشه‌های صنعتی و زنجیره‌های تولید خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که مورد توجه قرار داده‌ایم مشاغل خرد و خانگی و خوشه‌های صنعتی است و معتقدیم که تشکل‌های تعاونی‌ می‌توانند در این زمینه و در حوزه‌های تولید،‌ توزیع، مصرف و خدمات نقش مثبت و تاثیرگذاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه تعداد تعاونی‌ها در ایران بیش از سایر کشورها است، گفت: تمرکز بر تعاونی‌ها درعرصه‌های مختلف و گرایش‌های متنوع باید دنبال شود.

به اعتقاد معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بخش مردمی تعاون موجبات شکوفایی اقتصادی در مناطق دوردست را فراهم کرده و امکان حضور قابل توجیه در بازار‌های صادراتی را به وجود می‌آورد و با تجمیع سپرده‌ها در جهت رفع محرومیت‌ها گام بر می‌دارد.

کلانتری تصریح کرد: توجه به مقوله تعاونی در دولت یازدهم کاملا محسوس است و دولت در جهت عملیاتی کردن حرکت توسعه بخش تعاون اهتمام دارد، وزارت تعاون نیز با تنظیم روابط میان تعاون، اشتغال و رفاه موضوع تعاونی را مورد توجه قرار داده است لذا امیدواریم که رشد همه جانبه بخش تعاون در کشور را شاهد باشیم.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  2