شرایط حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت‌های دانش‌ بنیان اعلام شد

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور، شرایط حمایت از شرکت‌های دانش‌ بنیان در حوزه تامین مکان و ساختمان این بخش را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، بهزاد سلطانی امروز 19 مهرماه در نشستی با فناوران و مراکز رشد مازندران که در دانشکده محمد باقر(ع) ساری برگزار شد، گفت: در صندوق نوآوری و شکوفایی مصوب شد برای شرکت‌های دانش‌بنیان که عضو پارک نیستند، می‌توانند به صورت 10 نفره ساختمانی با پرداخت 30 درصد قیمت از طریق صندوق و پرداخت 70 درصد مابقی به صورت اجاره به شرط تملیک به متقاضیان داده شود و پس از پایان اقساط این سند مالکیت ساختمان به نام آنها سند خواهد خورد.

وی افزود: در حال حاضر در موضوع اجاره به شرط تملیک در کشور 200 میلیارد تومان در حال هزینه شدن است و تا پایان سال نیز پیش‌بینی شده تا مبلغ 300 میلیارد تومان درخواست برای اجاره به شرط تملیک تعلق بگیرد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور تصریح کرد: 44 شرکت دانش‌بنیان در مازندران وجود دارد که تعداد این شرکت‌ها در کشور یک هزار و 675 شرکت است که 2.6 درصد آن در مازندران قرار دارد.

وی با بیان اینکه تعداد کل طرح‌های ارایه شده به صندوق نوآوری و شکوفایی در کشور 520 طرح بوده، افزود: تعداد کل طرح‌های مازندران به صندوق 30 طرح بوده که 16 طرح مصوب شد و این تعداد طرح در استان کافی نیست.

سلطانی با اشاره به اینکه 65 درصد وثایق صندوق از شرکت‌های متقاضی تسهیلات چک و سفته است، اظهار کرد: با توجه به اینکه باید اعتبارات صندوق دوباره به صندوق برگردد و صندوق از بازگشت اعتبارات مطمئن شود مجبور هستیم در برخی از طرح‌ها که به نظر می‌رسد در بازپرداخت مشکل داشته باشند وثیقه‌های مطمئن دریافت کنیم.

وی با اشاره به اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی نمی‌تواند به پارک‌های علم و فناوری به صورت مستقیم اعتبار اختصاص دهد، افزود: در پی راهکارهایی هستیم که پارک علم فناوری را در گرفتن اعتبارات به صورت غیرمستقیم وارد کنیم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور گفت: برای سرعت بخشیدن به فعالیت‌های اداری دریافت تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی در برخی از استان‌ها جمعی متشکل از اساتید دانشگاه که فعالیت اجرایی در صنعت داشتند و مدیران باسابقه صنعتی را گرد هم آوردند تا با مشورت آنها طرح‌های کاربردی و بزرگ شناسایی و به صندوق منعکس شود و مازندران نیز می‌تواند در جهت تسهیل این مساعدت‌های صندوق این اقدامات را انجام دهد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×    =  24