برگزاری جشنواره رویش خلیج‌فارس در خوزستان

رئیس بنیاد نخبگان استان خوزستان گفت: پیاده‌سازی ایده‌ و طرح‌های سرآمدان و مستعدان‌برتر نیازمند ترمیم زیرساخت‌های استانی است و تحقق این مهم در گرو تعامل تمامی دستگاه‌های استانی است.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، علیرضا زراسوندی در حاشیه سمینار نخبگان دزفولی، با بیان اینکه شناسایی، پایش و توانمندسازی نخبگان از وظایف بنیاد نخبگان خوزستان است که حدود 12 جامعه نخبگانی را تحت پوشش دارد، گفت: دستگاه‌های اجرایی باید اولویت استخدام و تحقیقات خود را به نیروی انسانی متخصص اختصاص داده و بسپارند.

وی، ابتکار و اعتمادبه نفس را از جمله شاخص‌های مهم در موفقیت نخبگان دانست و افزود: حضور این افراد در دستگاه‌های مختلف اجرایی می‌تواند پشتوانه فکری و ایده‌پردازی خوبی برای آنها محسوب شود.

زراسوندی با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده در سال گذشته، گردآوری اطلاعات سرآمدان استان را یکی از اقدامات مهم انجام‌شده دانست و اظهار کرد: خوزستان دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیاری است که تنها فعالان صنعت نفت و گاز آن شناخته شده‌اند، در حالیکه در دیگر صنایع مانند آب نیز سرآمدان زیادی در استان حضور دارند.

وی ادامه داد: نظارت بر اجرای طرح شهاب از دیگر برنامه‌های بنیاد بود. در این طرح که سال گذشته در آموزش‌وپرورش ناحیه 2 اهواز اجرا شد، دانش‌آموزان مستعد رصد و شناسایی شدند. امسال نیز این طرح در ناحیه 4 اهواز با تأکید بیشتر بر مناطق حاشیه و محروم اجرا می‌شود. البته تلاش شده بود این طرح در مدارس عشایری نیز اجرا شود که تاکنون موفق به این کار نشده‌ایم.

زراسوندی در ادامه به تشکیل کارگروه‌های تخصصی در بنیاد نخبگان استان اشاره کرد و افزود: این کارگروه‌ها ضمن برخورداری از اعتبارات کافی، با هدف رفع مشکلات بومی استان تشکیل می‌شوند و هر کدام از آنها طرح‌های کلان ملی را دنبال می‌کنند.

رئیس بنیاد نخبگان استان خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری جشنواره رویش خلیج فارس در خوزستان اشاره کرد و گفت: این جشنواره به صورت منطقه‌ای و در روزهای نهم و دهم دی‌ماه در استان برگزار می‌شود. مطابق آیین‌نا‌مه‌ها 80 درصد برگزیدگان این جشنواره می‌توانند از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان بهره‌مند شوند.

زراسوندی ضمن اینکه برگزاری همایش هم‌اندیشی با نخبگان، سرآمدان و مستعدان‌برتر را از برنامه‌‎های آتی بنیاد نخبگان خوزستان دانست، برنامه‌ریزی برای بازدیدهای علمی، تحقیقاتی و فرهنگی و همچنین گردآوری اطلاعات سرآمدان استان را مهمترین اولویت‌های‌کاری در سال آینده عنوان کرد.

رئیس بنیاد نخبگان استان خوزستان همچنین از برگزاری اردوی جهادی برای نخبگان در دو گروه متفاوت در اواخر مهرماه خبرداد و افزود: امسال اردوهای جهادی در دو بخش سلامت و آموزش‌وپرورش برگزار می‌شود. سرآمدان پزشکی بسیاری در استان حضور دارند که با مراجعه به مناطق محروم و روستاها، خدمات پزشکی و بهداشتی را به‌طور رایگان به مردم ارائه می‌کنند. از سوی دیگر در نظر داریم اردوهای جهادی اعضای بنیاد نخبگان شامل برگزاری دوره‌های آموزشی کنکور باشد. در این اردوها نخبگان در دوره‌هایی فشرده دانش‌آموزان مستعد را آموزش می‌دهند. در این طرح تأکید بر مناطق محروم است.

رئیس بنیاد نخبگان استان خوزستان در پایان با بیان این که 270 هزار دانشجو و چهار هزار هیات‌علمی در خوزستان حضور دارند، به پتانسیل‌های صنعتی خوزستان و پراکندگی و گستردگی دانشگاه‌های استان اشاره و عنوان کرد: تقویت زیرساخت‌ها و تسهیل روند کنونی به همت و تعامل بیشتر همه نهادها و دستگاه‌های استان نیازمند است.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

46  −  44  =