رایزنی‌های جدید با مقامات بانکی جهان/ اقتصاد ایران آماده پساتحریم

رئیس کل بانک مرکزی در دیدار با برخی مقامات بانکی کشورهای مختلف جهان بر آماده‌سازی شرایط برای دوران بعد از رفع تحریم‌ها تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ولی الله سیف که براي شرکت در اجلاس سالانه صندوق بين المللي پول و بانک جهاني به ليما پايتخت کشور پرو سفر کرده است، در اجلاس مجمع عمومي که با حضور مدير عامل صندوق بين‌المللي پول، رئيس بانک جهاني، رئيس جمهور کشور پرو و روساي کل بانک‌هاي مرکزي و وزراي اقتصاد و دارايي کشورهاي مختلف از جمله وزير اقتصاد و دارايي کشورمان برگزار شد، شرکت کرد.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین با همتايان خود از بانک‌هاي مرکزي آلمان، فرانسه، هند و ترکيه ديدار و در خصوص مباحث مورد علاقه و اقدامات قابل انجام در برهه کنوني و آماده‌سازي شرايط براي دوره بعد از رفع تحريم‌ها به بحث و تبادل نظر پرداخت.

در اين جلسات مواردي همچون فراهم کردن شرايط و مقدمات لازم جهت احيا و ارتقاي روابط بانکي در دوره بعد از تحريم، فعال‌سازي مجاري پرداخت و حساب‌هاي غيرفعال شده قبلي، افتتاح حساب‌هاي جديد، تعيين تکليف اقلام باز باقيمانده از دوره تحريم، اعزام هيات‌هاي بانکي و تبادل تجربيات حرفه‌اي و تخصصي بانکي به ويژه در حوزه نظارت بر بانک‌ها و رعايت و تطبيق مقررات، قوانين ناظر بر مبارزه با پولشويي، آموزش کارکنان نظام بانکي و… و. مطرح و تفاهمات لازم برای عملياتي کردن آنها حاصل شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

28  −  27  =