ارایه برخی خدمات بانکی از طریق شبکه های اجتماعی توسط بانک NIC کنیا

بانک ملی اعتبارات صنعتی کنیا (NIC)، برای مشتریان خود، امکان مشاهده موجودی حساب و پرداخت از طریق سرویس پیامرسان واتس­اپ (WhatsApp) و شبکه های اجتماعی فیس بوک و توئیتر را فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل ازشاپرک بانک ملی اعتبارات صنعتی کنیا (NIC)، برای مشتریان خود، امکان مشاهده موجودی حساب و پرداخت از طریق سرویس پیامرسان واتس­اپ (WhatsApp) و شبکه های اجتماعی فیس بوک و توئیتر را فراهم کرده است. پلتفرم بانکداری از طریق شبکه های اجتماعی مذکور که NIK نام دارد، توسط شرکت توسعه نرم افزار Craft Silicon تهیه شده و قرار است در ماه آینده راه اندازی شود. در این صورت مشتریان بانک NIC کنیا قادر خواهند بود؛ از طریق استفاده از یک PIN (رمز 4 رقمی) و با میزبانی وبسایت های شبکه های اجتماعی به حساب های بانکی خود متصل شوند.

در این فرآیند مشتریان می توانند با استفاده از شبکه های اجتماعی، موجودی حساب های خود را مشاهده کرده، بیانیه های کوتاهی از تایید پرداخت های خود ببینند، شارژ موبایل خریداری کنند،  و عملیات انتقال وجه و پرداخت قبوض را نیز از این طریق انجام دهند. برنامه های جدیدی برای افزودن سایر قابلیت ها به این پلتفرم نیز وجود دارد. برای مثال امکان پرداخت در بخش های تجاری و هم چنین صدور دسته چک و کارت اعتباری به زودی به قابلیت های این پلتفرم افزوده می شود. سایر کاربرانی که مشتری این بانک نیستند نیز می توانند از طریق این پلتفرم، نزدیک ترین ATM ها و شعبه های بانکی را پیدا کنند.

جان گاچورا، مدیرکل بانک NIC در این باره گفت: «هدف از این نوآوری جدید، فراهم کردن روش ساده تری برای ارتباط با کاربران و مشتریان بانک است. همچنین این نوآوری با شعار بانک (انتقال به اکنون – MOVE to NOW) مطابقت دارد و ما قصد داریم کانال های گوناگونی برای ارتباط با مشتریان داشته باشیم تا آن ها بتوانند در هر لحظه، با سهولت بیشتری به سرویس های بانک دسترسی داشته باشند.»

منبع : http://finextra.com/

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×  1  =