قیمت طلا به ۱۱۷۲ دلار رسید

قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز با 0.3 درصد افزایش نسبت به جلسه قبل به 1172 دلار و 40 سنت رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از تسنیم  به نقل از رویترز، کاهش ارزش دلار و اظهارنظرهای هشدار آمیز مقامات فدرال رزرو آمریکا نسبت به افزایش نرخ بهره در سال جاری میلادی موجب شد تا قیمت طلا امروز برای چهارمین جلسه متوالی افزایش یابد و رکورد جدیدی به عنوان بالاترین رقم 3 ماه گذشته به ثبت برسد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا که در معاملات اولیه امروز تا 1174 دلار و 40 سنت (بالاترین رقم از 6 جولای تاکنون) بالا رفته بود، با 0.3 درصد افزایش نسبت به جلسه قبل به 1172 دلار و 40 سنت رسید. دیگر فلزات گرانبها نیز همگی به تبعیت از طلا با افزایش قمیت مواجه بودند.
از زمان انتشار آمارهای ضعیف از بازار کار آمریکا در اوایل ماه جاری که پیش بینی بازار در مورد زمان افزایش نرخ بهره در آمریکا را از اواخر امسال به اوایل سال 2016 تغییر داده، قیمت طلا افزایش داشته است.
انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد چین در روز چهارشنبه که بر نگرانی ها از رشد اقتصاد جهانی افزود، دیگر عاملی بود که سرمایه گذاران را به این نتیجه گیری رساند که فدرال رزرو احتمالا امسال نرخ بهره را افزایش نخواهد داد.
همچنین کاهش ارزش دلار و رسیدن آن به نزدیکی پایین ترین رقم 3 سال و نیم اخیر در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی عامل بعدی افزایش قیمت طلا بود.
تورم مصرف کننده در چین در ماه سپتامبر بیش از حد انتظار کاهش یافت، در حالی که قیمت های مصرف کننده، برای چهل و سومین ماه متوالی کاهش یافت.
فدرال رزرو آمریکا در نشست ماه سپتامبر خود با اشاره به نگرانی ها درمورد اقتصاد چین، از افزایش نرخ بهره خودداری کرد. اما جانت یلن، رئیس فدرال رزرو بعدا اعلام کرد که بانک مرکزی امریکا در مسیر افزایش نرخ بهره در سال جاری قرار دارد.
با این حال، دانیل تارولو، از مقامات ارشد فدرال رزرو روز سه شنبه اعلام کرد که فدرال رزرو نباید امسال نرخ بهره را افزایش دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  4  =  5