افتتاح برج فناوری و پارک علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر تا پایان پاییز

معاون پژوهشی دانشگاه خبر داد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به بازمهندسی سیستم پژوهشی دانشگاه گفت: برج فناوری و پارک علم و فناوری دانشگاه تا پایان پاییز امسال افتتاح می‌شود.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، دکتر برومند با بیان این مطلب گفت: فاز نخست این پروژه برج فناوری در قالب 5,5 طبقه درحال تکمیل است و بخشی از واحدهای پژوهشی و آزمایشگاه‌های دانشگاه به این برج منتقل می‌شوند.

برومند اضافه کرد: فاز دوم برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز ساخت 5,5 طبقه دیگر است که درحال مذاکره برای تامین منابع مالی لازم برای آن هستیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه امیرکبیر از راه‌اندازی پارک علم و فناوری دانشگاه خبرداد و گفت: این پارک تا پایان پاییز امسال افتتاح می‌شود.

برومند اضافه کرد: پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در منطقه شهریار و در زمینی به مساحت سه هکتار قرار دارد و برنامه داریم با ایجاد سوله‌هایی در این پارک زیرساخت مناسب برای خط تولید و نمونه سازی شرکت‌های دانش بنیان این دانشگاه را فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: الزامی به حضور دفتر مرکزی شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیست، بلکه خط تولید شرکت‌ها در این پارک قرار دارند.

وی از راه‌اندازی اتاق تمیز دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: این مرکز طی دو ماه آینده افتتاح می‌شود و مونتاژ ماهواره «آتست» دانشگاه در این اتاق انجام می‌شود.

وی از تدوین برنامه راهبردی پنج ساله دانشگاه خبر داد و گفت: در این برنامه عملکرد دانشگاه با دیگر دانشگاه‌های داخلی و بین‌المللی مقایسه و بر این اساس اهداف دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری تا سال 1400 مشخص شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه امیرکبیر تصریح کرد: برنامه راهبردی پنج ساله دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بخش پژوهش و فناوری تهیه شده است و در حال حاضر با کمک پرسنل، همکاران و معاونان پژوهشی دانشکده‌ها در حال تدوین رویه‌ها و آیین‌نامه‌های اجرایی هستیم.

برومند با بیان اینکه ماموریت اصلی دانشگاه تمرکز بر روی حوزه فناوری است، گفت: موضوع بازمهندسی سیستم پژوهش و فناوری دانشگاه مطرح شده است تا در قالب آن فرایند ایده تا تولید محصول به درستی شکل گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا مکانیزم‌های حمایت از دستاوردهای پژوهشی استادان و دانشجویان افزایش یافته است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: درحال حاضر میزان حمایت مالی برای استادان دانشگاه 14 درصد و انتشار و تولید مقالات ISI برای دانشجویان 40 درصد افزایش یافته است.

برومند تصریح کرد: میزان حمایت مالی از حضور استادان دانشگاه در همایش‌های بین‌المللی افزایش یافته است.

وی درخصوص حمایت از تامین هزینه ثبت نام دانشجویان در همایش‌های بین المللی نیز گفت: میزان حمایت مالی از این نوع فعالیت‌ها به دو برابر افزایش یافته و بر اساس این میزان افزایش، عمده هزینه ثبت نام دانشجویان در همایش‌های بین‌المللی از سوی دانشگاه پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

14  ⁄    =  7