حمایت از شرکتهای بزرگ در پارکهای علم و فناوری ایران چندان چشمگیر نیست

رئیس دانشگاه EPFL سوئیس:

رئیس دانشگاه EPFL سوئیس گفت: تجربه استفاده از فناوری‌های نرم در پارک علم و فناوری یزد ثابت کرد که این حوزه قابلیت بالایی برای فعالیت و سرمایه‌گذاری دارد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا منطقه یزد، پاتریک ابیشر در جریان بازدید از پارک علم و فناوری یزد ضمن استقبال از ایجاد مراکز رشد فناوری‌های نرم در این پارک، اظهار کرد: در حوزه مدیریت، اقتصاد و به طور کلی علوم انسانی می‌توان فعالیتهای بسیار خوبی را انجام داد و امروز تجربه پارک علم و فناوری یزد در ایجاد مرکز رشد فناوری‌های نرم ثابت کرد که این حوزه قابلیت بالایی برای فعالیت دارد و شرکتهای زیادی می‌توانند حول این موضوع شکل بگیرند و کارهای بزرگی را به انجام برسانند.

وی در مورد ارتباط دانشگاه EPFL با پارکهای علم و فناوری گفت: دانشگاه EPFL، پارک علم و فناوری بزرگی درون خود دارد که به صورت متوسط هر دو هفته یکبار یک شرکت در آن پذیرش می‌شود.

وی بیشتر ورودی‌های این پارک را شرکتهای شکل گرفته از دانشگاه عنوان کرد و گفت: در این پارک و بیشتر پارکهای علم و فناوری اروپا، شرکتهای بسیار بزرگ حضور دارند که این وضعیت در پارکهای ایران چندان چشمگیر نیست و بیشتر از شرکتهای کوچک و متوسط حمایت می‌شود.

ابیشر، پارک علمی کودکان و نوجوانان یزد را ایده بسیار جالبی دانست و گفت: اینکه پارک علم و فناوری یزد روی کودکان و نوجوانان سرمایه گذاری می‌کند، بسیار ارزشمند است و در اروپا کمتر پارکی وارد فعالیت در این حوزه شده است.

وی تعداد دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه EPFL را قابل توجه دانست و گفت: موفقیت‌های آنها نشان از استعداد بالای جوانان ایرانی دارد.

رئیس دانشگاه EPFL سوئیس همچنین کار عملیاتی در حوزه علوم انسانی و بیوتکنولوژی را بسیار ارزشمند تعبیر کرد و گفت: فعالیت مرکز رشد زیست فناوری پارک علم و فناوری یزد و نحوه ارتباط این مرکز با دانشگاه علوم پزشکی یزد می‌تواند مدلی برای پارک EPFL سوئیس باشد.

ابیشر در پایان در مورد انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین پارک علم و فناوری یزد و دانشگاه EPFL ابراز علاقه و امیدواری کرد تا بزودی به ایران بازگردد و با فرصت کافی به بازدید از این پارک بپردازد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

29  −  27  =