کارگاه آموزشی «آنالیز داده‌های حاصل از نسل جدید توالی‌یابی» برگزار شد

کارگاه آموزشی «آنالیز داده‌های حاصل از نسل جدید توالی‌یابی: RNA-seq و small RNA-seq» به همت پژوهشکده کشاورزی سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، این کارگاه آموزشی در قالب طرح آیسد زیر نظر مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سوی پژوهشکده کشاورزی سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران برگزار شده است.

دکتر اسماعیل ابراهیمی، عضو هیات علمی دانشگاه آدلاید استرالیا و دکتر بتول حسین‌پور، عضو هیات علمی پژوهشکده کشاورزی سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران از استادان این کارگاه آموزشی بودند.

طی این دوره در خصوص محورهایی چون سطوح مختلف ژنومیکس کاربردی و اهمیت انتقال یک مفهوم بیولوژی به دیتا ست برای رول دیسکاوری اسپلایسینگ و Alternative transcript، آنالیز داده‌های Affymetrix، انواع NGS، آنالیز RNA-Seq با CLC Genommics و استفاده از چندین رفرنس ژنوم در آنالیزهای RNA-Seq مطالبی ارائه شد.

بر اساس این گزارش، در این دوره آموزشی، 24 نفر از دانشگاه‌ها و مؤسسات مختلف کشور از جمله تهران، تبریز، رشت، بیرجند، مرکز ملی مهندسی ژنتیک و پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی کرج حضور یافتند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  35