اگر تلگرام فیلتر شود

به دنبال اختلالات هفته گذشته تلگرام و ادعاهای بنیانگذار این شبکه اجتماعی بسیاری از کاربران ایرانی نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و بار دیگر بحث فیلترینگ تلگرام به یک بحث جدید در فضای رسانه‌ای تبدیل شد. به همین دلیل به سراغ تعدادی از صاحب‌نظران و فعالان در این عرصه رفتیم و نظر آنان را درباره فیلترینگ تلگرام جویا شدیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به دنبال اختلالات هفته گذشته تلگرام و ادعاهای بنیانگذار این شبکه اجتماعی بسیاری از کاربران ایرانی نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و بار دیگر بحث فیلترینگ تلگرام به یک بحث جدید در فضای رسانه‌ای تبدیل شد. به همین دلیل به سراغ تعدادی از صاحب‌نظران و فعالان در این عرصه رفتیم و نظر آنان را درباره فیلترینگ تلگرام جویا شدیم.

خسرو نورمحمدی
 دبیر کانون دانش‌آموختگان دانشگاه شهید بهشتی
فضای تلگرام چیزی جدا از فضای جامعه امروز نیست و مشکل بخش دولتی ما این است که در مواجهه با تکنولوژی‌های جدید آمادگی قبلی ندارد. من معتقدم فضای تلگرام در ایران در میان مدت (حدود یک سال ) به سود گروه‌‌های مذهبی، گروه‌‌های تخصصی و طنز خواهد بود. چراکه آدم‌هایی که چنین محتواهایی را می‌پسندند در جامعه بسیارند و تلگرام فضایی را فراهم می‌کند که این افراد دور هم جمع شوند. ممکن است حتی در کوتاه‌مدت معدود گروه‌های غیراخلاقی یا مشکل‌دار در این شبکه هنوز فعال باشند اما طی یک سال این نوع کانال‌ها حذف خواهند شد چون عرف جامعه آن را نمی‌پذیرد و کسانی که در تلگرام هستند هم از همین جامعه هستند. دولت به جای محدودسازی تلگرام باید روی معرفی کانال‌های خوب تلگرام به همه مردم تلاش کند. 

احمد توکلی
استاد ارتباطات

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  7  =  1