هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال

شانزدهمین هفته لیگ برتر فوتبال، شنبه ساعت 14:45 با دیدار تیم‌های پدیده و پرسپولیس در مشهد آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیکبه نقل از ایسنا، در ادامه رقابت‌های فصل پانزدهم لیگ برتر فوتبال، شنبه 5 دی و از ساعت 14:45 در مشهد پدیده به مصاف پرسپولیس می‌رود و به این ترتیب هفته شانزدهم این رقابت‌ها آغاز می‌شود. پدیده اوایل فصل جزو تیم‌های بالای جدول بود و پرسپولیس در پایین جدول حضور داشت اما اینک وضعیت برعکس شده و دو تیم جای خود را عوض کرده‌اند. پرسپولیس که هفته‌ها جزو تیم‌های پایین جدول بود امروز به جایی رسیده که می‌تواند با برتری مقابل پدیده به رده سوم جدول صعود کند؛ البته این به شرطی است که ذوب‌آهن موفق نشود در خانه ملوان را شکست دهد.

پرسپولیس اکنون با 25 امتیاز چهارم است و پدیده 17 امتیازی در رده دوازدهم قرار گرفته است. دیدار دو تیم ساعت 14:45 در ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد آغاز می‌شود. شنبه، ذوب‌آهن در خانه پذیرای ملوان خواهد بود. تیم خوب یحیی گل‌محمدی امسال نتایج بسیار خوبی گرفته و خود را به خوبی در بالای جدول و جزو مدعیان قهرمانی حفظ کرده است هرچند پای این تیم هفته قبل مقابل استقلال خوزستان صدرنشین لغزید و کمی فاصله‌اش را با صدر زیاد کرد.

ذوب‌آهن این هفته شانسی برای صعود در جدول ندارد اما می‌تواند امیدوار باشد که با پیروزی برابر ملوان فاصله چهار امتیازی با تیم دوم و شش امتیازی با صدرنشین را کم کند، ضمن این که با برد مقابل ملوان از خطر پرسپولیس در امان می‌ماند. دیدار دو تیم ساعت 15 در ورزشگاه فولادشهر اصفهان آغاز می‌شود.

 

این هفته یک دیدار هم بین تیم‌های پایین جدول برگزار می‌شود؛ دیداری که تنها می‌تواند جای دو تیم را در جدول با هم عوض کند. راه‌آهن رده سیزدهم به دیدار فولاد رده چهاردهم می‌رود. برنده این بازی تنها می‌تواند در رتبه سیزدهم قرار بگیرد و شانسی برای بالاتر رفتن ندارد.

راه‌آهن 11 و فولاد 10 امتیاز دارند و هر دو خطر سیاه‌جامگان 9 امتیازی را پشت سر خود احساس می‌کنند.دیدار دو تیم ساعت 15 در ورزشگاه شهر قدس آغاز می‌شود.شاید یکی از جذاب‌ترین دیدارهای هفته در اهواز برگزار شود؛ جایی که استقلال خوزستان صدرنشین به دیدار سپاهان اصفهان می‌رود. سپاهان که چهار هفته نخست لیگ را با پیروزی پشت سر گذاشته و صدرنشین بلامنازع لیگ بود اکنون در رد نهم جدول حض.ر دارد، هرچند این تیم با پرسپولیس رده چهارمی تنها سه امتیاز اختلاف دارد.

استقلال خوزستان که این فصل به لطف بازی‌های خوب، بازیکنان و کادر فنی جوان و با انگیزه و شاید از همه مهم‌تر دروازه‌بان فوق‌العاده خوبش توانست قهرمانی نیم‌فصل را از آن خود کند، هفته قبل ذوب‌آهن اصفهان را شکست داد و به این عنوان رسید و این هفته برای تثبیت صدرنشینی‌اش باید از سد دیگر تیم اصفهان بگذرد.دیدار دو تیم ساعت 15 در ورزشگاه غدیر اهواز آغاز می‌شود.آخرین دیدار روز شنبه را هم تیم‌های استقلال اهواز و صبا برگزار می‌کنند. تیم علی دایی هفته قبل با شکست برابر استقلال تهران جای خود را در رده چهارم به پرسپولیس داد و این هفته امیدوار است با برتری مقابل استقلال اهواز جای خود را پس بگیرد؛ البته ابتکار عمل در این زمینه در دست سرخ‌پوشان است اما با توجه به دیدار نسبتا آسان‌تر قمی‌ها دور از ذهن نیست که تیم‌های رده چهارم و پنجم جدول یک بار دیگر جای خود را با هم عوض کنند.

در سوی دیگر استقلال اهواز حتی با برتری مقابل صبا در همان رده آخر جدول باقی می‌ماند.دیدار دو تیم ساعت 15 در ورزشگاه تختی اهواز آغاز می‌شود.ساید دیدارهای این هفته یک‌شنبه برگزار می‌شود. گسترش فولاد به دیدار سایپا می‌رود، نفت تهران با تراکتورسازی دیدار می‌کند و استقلال در تهران میزبان سیاه‌جامگان خواهد بود. هفته شانزدهم، نخستین هفته از نیم‌فصل دوم لیگ است اما تیم‌ها پس از دو هفته به تعطیلات نیم‌فصل می‌روند و سپس نیم‌فصل دوم رسما آغاز می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  24