۵۴درصد افراد رمز عبور قوی برای بانکداری آنلاین دارند/۴۴درصد خریداران رمز کارت خود را در اختیار دیگران قرار می دهند

یک نظر سنجی نشان می دهد:

نیمی از کاربران اینترنت امنیت آنلاین خود را با به اشتراک گذاری کلمه عبور به خطر می اندازند/با توجه به رفتار مصرف کنندگان، سایت هایی که بیشتر نیازمند کلمه عبورهای قدرتمند می باشند عبارتند از: وبسایت های بانکداری آنلاین (54 درصد)، ایمیل ها (44 درصد) و سایت های شبکه های اجتماعی (24 درصد)./یک سوم (33 درصد) از کاربران اینترنت اعتراف کردند که کلمه عبور خود را به راحتی در اختیار اعضای خانواده قرار می دهند. 44 درصد هم کلمه عبور خود را با دیگران به اشتراک می گذارند و هم آن را در معرض دید قرار می دهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک نیمی از کاربران اینترنت امنیت آنلاین خود را با به اشتراک گذاری کلمه عبور به خطر می اندازند

مطالعات اخیر نشان می دهد؛ نزدیک به نیمی (44 درصد) از کاربران اینترنت، اعتراف می کنند که کلمه عبور خود را با هر شخص دیگر به اشتراک گذاشته و یا در معرض دید عموم قرار می دهند.

با توجه به نتایج تحقیقات آزمایشگاه کسپرسکی و بررسی عملکرد مصرف کنندگان، شرکت کنندگان در این نظرسنجی بیشتر معتقد بودند که استفاده از کلمه عبورهای قدرتمند برای محافظت از آن ها در برابر خطرات آنلاین ضروری می باشد. این مطالعات نشان می دهد؛ با توجه به رفتار مصرف کنندگان، سایت هایی که بیشتر نیازمند کلمه عبورهای قدرتمند می باشند عبارتند از: وبسایت های بانکداری آنلاین (54 درصد)، ایمیل ها (44 درصد) و سایت های شبکه های اجتماعی (24 درصد). فهرست سه اپلیکیشنی که ضرورت استفاده از کلمه عبورهای قدرتمند در آن ها بیشتر است نیز عبارتست از: اپلیکیشن های بانکداری (53 درصد)، ایمیل (43 درصد) و شبکه های اجتماعی (21 درصد).

هم چنین مصرف کنندگان معتقدند، خرید آنلاین و اپلیکیشن های پرداخت نیازمند کلمه عبورهای قدرتمندتری هستند اما به میزان وبسایت ها حیاتی نیستند. فقط 29 درصد از افراد خرید آنلاین را هم شخصا به عنوان سرویس مهم محسوب می کنند. با این حال، بیش از یک سوم (38 درصد) از افراد احساس می کنند این خدمات نیز نیازمند کلمه عبور قدرتمندی می باشند. علاوه بر این، 29 درصد از شرکت کنندگان در این نظر سنجی اعلام کردند که سیستم های  پرداخت آنلاین کلمه عبورهای قوی تری نیاز دارند و فقط 23 درصد این دسته از سرویس ها را شخصا ارزشمند می دانند.

نگران کننده ترین قضیه این است که مصرف کنندگان اعلام کرده اند که تراکنش های مالی آنلاین نیازمند کلمه عبور قدرتمندی هستند و بیش از یک چهارم (29 درصد) معتقدند نیازی به محافظت اضافی تر از اطلاعات هویتی آن ها وجود ندارد. آن ها انتظار دارند که فروشگاه های صاحب برندهای معتبر همه تدابیر محافظتی را اندیشیده باشند.

نتایج نظرسنجی در حوزه در معرض خطر قراردادن اطلاعات شخصی: یک سوم (33 درصد) از کاربران اینترنت اعتراف کردند که کلمه عبور خود را به راحتی در اختیار اعضای خانواده قرار می دهند. 44 درصد هم کلمه عبور خود را با دیگران به اشتراک می گذارند و هم آن را در معرض دید قرار می دهند. یک دهم از افراد (11 درصد)، آن را به اطلاع دوستان و در کمال تعجب ( 6 درصد) به همکاران نیز می دهند. و بیش از یک سوم (38 درصد) از  مصرف کنندگان فقط از یک آدرس ایمیل برای همه نیازهای خود استفاده می کنند که به اشتراک گذاشتن کلمه عبور آن هزینه سنگینی را متحمل می کند. این در حالی است که اگر کلمه عبور شما به دستان خطاکاری برسد، ممکن است کلیه اطلاعات ذخیره شده بر روی آن سرویس ها را فاش کند.
منبع: http://www.thepaypers.com/digital-identity-security-online-fraud/half-of-internet-users-undermine-their-online-security-by-sharing-passwords/762478-26

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

30  +    =  37