واردات کفش چینی چند نفر را بیکار می‌کند؟

رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز گفت: تولید هزار جفت کفش تا زمانی که به دست مصرف‌کننده برسد برای بیش از 400 نفر نیروی انسانی اشتغال زایی دارد اما با واردات بی رویه و قاچاق بیکاری در این صنف موج می زند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از باشگاه خبرنگاران، رسول شجری رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز تهران، با اشاره به رکود شدید در بازار گفت: علاوه بر رکود مشکلات فراوان در معاملاتی که در گذشته انجام شده و هنوز به تعهدات عمل نشده این صنف را با مشکل مواجه کرده است. وی افزود: با توجه به تولید بالا، بازار به حالت اشباع درآمده و متأسفانه در شرایطی که باید با افزایش صادرات این صنف از رکود خارج شود هنوز این اتفاق نیفتاده است.شجری ادامه داد: صادرات در صنف ما در شش ماهه سال جاری تنها دو درصد افزایش پیدا کرده است که این رقم پاسخگو نیست و نتوانسته بازار را از حال رکود خارج کند.

این در حالی است که در سال‌های گذشته قاچاق و واردات بی‌رویه به بلای جان تولیدات داخلی تبدیل شده است.
رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز تهران با اشاره به قیمت تمام شده کفش در داخل کشور گفت: قیمت کفش‌ها با توجه به جنس و نوع کار متفاوت است و قیمت بعضی از کفش‌ها حتی تا 300 هزار تومان نیز می‌رسد اما به طور کلی در این صنف گرانفروشی وجود ندارد.به گفته شجری وزیر صنعت به این صنف به دلیل اشتغال‌زایی بالایی که دارد نگاه ویژه‌ای کند اما متأسفانه شرایط بازار این صنف را با مشکل مواجه کرده است.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که برای تولید هزار جفت کفش تا زمانی که به دست مصرف‌کننده برسد بیش از 400 نفر نیروی انسانی مشغول به کار هستند.شجری با اشاره به اجرایی شدن برجام و تأثیر آن بر بازار گفت: اگر تمام تمرکز خود را بر بازارهای هدف معطوف کنیم شاهد تحول در این صنف خواهیم بود اما اگر تلاش و کوشش مضاعف نشود ممکن است همین بازارهای فعلی را نیز از دست بدهیم.

وی با انتقاد از قاچاق کفش به کشور گفت: در حالی که آمارهای رسمی از قاچاق کفش در دسترس نیست اما آمار میدانی حاکی از آن است که در سال گذشته بیش از 500 میلیون دلار کفش به کشور قاچاق شده است که عمدتا از کشورهای ترکیه و چین بوده است.شجری تصریح کرد: در حال حاضر صادرات  کفش به کشورهای همسایه و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صورت می‌گیرد که امیدواریم با اجرایی شدن برجام شاهد افزایش آن باشیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

64  ⁄  32  =