زنگنه: ایران به دنبال تخریب بازار نفت نیست

وزیر نفت گفت: جمهوری اسلامی ایران با افزایش صادرات 500 هزار بشکه ای نفت خام در دوران پساتحریم به دنبال پس گرفتن سهم خود است و قصد تخریب بازار را ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایرنا، بیژن زنگنه روز یکشنبه در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان وزارتخانه های نفت و علوم، تحقیقات و فناوری در بخش پایین دستی در جمع خبرنگاران اظهار داشت : موضوع برندسازی و رتبه بندی پمپ بنزین ها یک ایده ای است که به دولت ارائه شده ،تا دولت آن را بررسی و تصویب کند.وزیر نفت اضافه کرد: اجرای برند سازی پمپ بنزین ها زمینه ای برای افزایش نرخ بنزین ، یا چند نرخی سازی آن نیست .

به گفته وی ، برندسازی موجب می شود تا خدمات بیشتری به مشتریان ارائه شود و براساس آن مبلغ کمی ،شاید حدود چند ده تومان از مشتریان دریافت شود.زنگنه درباره پیش نویس برنامه ششم توسعه مبنی بر ادغام وزارتخانه های نفت و نیرو نیز مورد پرسش قرار گرفت ، اما اظهار داشت : صحبتی در این باره نمی کنم.
وی پرسش خبرنگار ایرنا درباره قطعی شدن واگذاری میدان آزادگان شمالی به شرکت چینی را اینگونه پاسخ داد : براساس قرارداد، چینی ها باید پیشنهاد اجرای فاز دوم را به وزارت نفت ارائه دهند، تا آن را بررسی و تایید کنیم.

زنگنه اضافه کرد: امکان دارد که اجرای فاز دوم میدان آزادگان شمالی به چینی ها واگذار شود.
وزارت نفت در گذشته اعلام کرد: قصد دارد در دو مرحله صادرات نفت خام را در مجموع یک میلیون بشکه در روز افزایش دهد.نخست در گام ابتدایی و طی یک هفته پس از لغو تحریم ها به میزان 500 هزار بشکه و در مرحله دوم و تا 6 ماه پس از لغو تحریم ها، 500 هزار بشکه دیگر به ظرفیت تولید و صادرات نفت خام خود اضافه کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

92  −    =  86