بی‌اعتنایی بورس به تنش دیپلماسی ایران و عربستان

بورس تهران در معاملات امروز خود با وجود تنش های سیاسی اخیر، روند مثبتی در پیش گرفت و با افزایش 17 واحدی شاخص به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا، اگر چه بروز تنش‌های سیاسی میان ایران و عربستان باعث قطع روابط دیپلماتیک کشور با عربستان شده است که بورس تهران بر خلاف انتظار نسبت به این موضوع واکنشی از خود نشان نداد و با بی اعتنایی نسبت به تنش های سیاسی، روند مثبت و محتاطانه خود را ادامه داد.

به این ترتیب در حالی تنش های به وجود آمده باعث نگرانی اهالی تالار شیشه ای شد اما بورس تهران بدون توجه به این رویداد روند مثبتی در پیش گرفت و در یک ساعت اول معاملات با افزایش قیمت اکثر شرکتها رشد حدود 80 واحدی مواجه شد و تا کانال 61 هزار و 822 واحدی پیش رفت، اما در پایان معاملات از روند مثبت اولیه کاسته شد و شاخص بورس به رشد محدود 17 واحدی رضایت داد.

همچنین بروز تنش های سیاسی میان ایران و عربستان باعث افزایش 2 دلاری قیمت نفت شد که این افزایش بعد از مدتها در رشد امروز بورس بی تاثیر نبود به طوری که در نهایت در معاملات امروز شاخص کل بورس رشد 17 واحدی را تجربه کرد و به کانال 61 هزار و 728 واحدی رسید.

بنابراین در بازار امروز شرکتهای ایران ترانسفو، دارویی تامین و حفاری شمال شاخص را در مدار مثبت نگه داشتند، اما شرکتهایی همچون فولاد مبارکه، کشتیرانی، بانک تجارت، هلدینگ خلیج فارس، تاپیکو و بانک ملت شاخص را به سمت منفی شدن هدایت کردند.در معاملات امروز لوله و ماشین سازی ایران، قند قزوین و سرمایه گذاری صنعت بیمه از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند و تهران شیمی، سیمان اصفهان و سیمان فارس بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

در معاملات امروز حجم و ارزش معاملات اندکی رشد کرد و در مجموع 575 میلیون سهم به ارزش 122 میلیارد تومان دادو ستد شد و ارزش بازار سرمایه به 266 هزار میلیارد تومان رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  5  =  3