شکایت دوباره کاربران از فیت‏ بیت

پس از کاهش 18 درصدی ارزش سهام شرکت فیت‏بیت، حالا به‏نظر می‏رسد خبر بد دیگری برای این شرکت تولیدکننده دستگاه‏های الکترونیکی هوشمند در راه است. تعدادی از کاربران در طرح شکایتی جدید مدعی شده‏اند تکنولوژی PurePulse در دستگاه‏های این شرکت که با هدف مشخص کردن تعداد ضربان قلب به‏کار برده می‏شود در فعالیت‏های ورزشی خطای فاحشی دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از دنياي اقتصاد،​ در شکایت عنوان شده، دستگاه‏های الکترونیکی این شرکت تمامی ضربان‏های قلب را شمارش نمی‏کنند. تکنولوژی PurePulse که در محصول جدید این شرکت یعنی Blaze نیز استفاده شده از چراغ‏های LED به‏منظور زیرنظر گرفتن جریان خون از طریق مچ کاربر استفاده می‏کند. الگوریتم مورد استفاده بر این اساس نرخ ضربان قلب را مشخص می‏کند که بنابر ادعای شاکیان، فاصله زیادی با حقیقت دارد. لازم به ذکر است تکنولوژی مشابهی در ساعت اپل و برخی دستگاه‏های پوشیدنی دیگر که وضعیت جسمانی را گزارش می‏دهند استفاده شده است.شاکیان پرونده مدعی هستند فیت‏بیت اطلاعات نادرستی در تبلیغات محصولات خود مبنی بر امکان به‌دست آوردن دقیق تعداد ضربان قلب به کاربران ارائه داده است. یکی از این افراد مدعی است دستگاه Charge HR فیت‏بیت، عدد 82 را برای نرخ ضربان قلب او ثبت کرده در حالی که مربی او با دستگاهی دیگر، مقدار 160 تپش در هر دقیقه را ثبت کرده است.

سخنگوی فیت‏بیت در واکنش به موضوع اینچنین عنوان کرده است: «ما اعتقادی به درستی این موضوع نداریم. فیت‏بیت بهترین نوع محصولات رهگیری وضعیت فعالیت‏های بدنی را به بازار ارائه می‏کند و تیم ما مطالعات درون شرکتی گسترده‏ای را به‏منظور تایید کارآیی محصولات انجام می‏دهد. PurePulse نتایج به مراتب دقیق‏تری در مقایسه با ماشین‏های تعیین تعداد ضربان قلب موجود در باشگاه‏ها ارائه می‏دهد و این امر به آن دلیل است که همواره حتی در مواقعی که در باشگاه حضور ندارید نیز ضربان قلب بررسی می‏شود.»با این وجود، کاربران باید توجه داشته باشند که دستبندها یا دیگر دستگاه‏های الکترونیکی که به‏منظور رهگیری وضعیت فعالیت‏های بدنی و جسمانی طراحی شده‏اند قرار نیست اطلاعاتی در سطح دستگاه‏های پزشکی و دیگر وسایل حرفه‏ای و سطح بالا ارائه دهند. فیت‏بیت پیش از این و در سال 2014 نیز با مشکلات قانونی مختلفی پس از ایجاد جوش‏های پوستی در کاربرانی که از فیت‏بیت فورس استفاده می‏کردند مواجه شده بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

32  +    =  34