کپي برداري کمپاني چيني از سامسونگ/ عکس

انتشار تصاویر جدیدی از شیائومی Mi 5

چند سال پیش و پس از فروپاشی امپراطوری نوکیا در دنیای تلفن های هوشمند، اپل و سامسونگ به عنوان دو شرکتی که بیشترین شانس را برای تصاحب بازار گوشی ها داشتند وارد رقابت های سنگین حقوقی با یکدیگر شدند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از سخت افزار، اگر خاطرتان باشد تعداد بسیار زیادی از شکایت های اپل بر علیه سامسونگ به دلیل شباهت هایی بود که به ادعای اپل، کره ای ها از روی دست آنها تقلب کرده بودند. تعدادی از این شکایت ها مورد قبول واقع نشد و بعضی از آنها نیز سامسونگ را وادار به پرداخت خسارت هایی به اپل کرد. با این حال کسی فکرش را هم نمی کرد که چند سال بعد و در 2016 میلادی، کمپانی دیگری پیدا شود که بخواهد از روی دست سامسونگ تقلب کند.

شیائومی رویکرد بسیار جالبی درباره طراحی دستگاه های خود دارد. در حالی که تعدادی از آنها بسیار شبیه به محصولات اپل و به خصوص آیفون 6 این شرکت هستند، تصاویر منتشر شده از پرچم دار بعدی این شرکت یعنی Mi 5 نشان دهنده شباهت های فوق العاده زیاد آن با دستگاه های سامسونگ هستند. همان طور که در تصاویر هم مشاهده می کنید در نگاه اول به نظر می رسد با یک گلکسی اس 6 باریک تر روبرو هستیم اما در واقع شما در حال مشاهده تصاویر منتشر شده از Xiaomi Mi 5 می باشید.

محل قرار گرفتن دوربین جلو در کنار شیاری که مروبط به بلندگوهاست دقیقا مشابه محصولات سامسونگ طراحی شده و حتی کلید فیزیکی دستگاه در زیر نمایشگر نیز کاملا یادآور محصولاتی مانند Galaxy S6 و Galaxy Note 5 است. همچنین یک قاب فلزی نیز دور تا دور دستگاه را احاطه کرده و اگر کمی قدرت تخیل خودتان را افزایش دهید می توانید رگه هایی از آیفون 5 را هم در این دستگاه ببینید (کافی است دکمه بیضی شکل فیزیکی را با کلید های اختصاصی اپل که در آیفون های قدیمی تر از آنها استفاده می شد جایگزین کنید). نکته جالب دیگر هم بخش شطرنجی شده در گوشه بالایی سمت چپ دستگاه است که مشخص نیست محل قرار گیری چه چیزی خواهد بود.

گفته می شود این دستگاه احتمالا به همراه برادر بزرگتر خود یعنی Mi 5 Plus در اوایل تابستان آینده معرفی خواهد شد و همانند سایر دستگاه های این کمپانی چینی، دارای سخت افزاری در کلاس تلفن های هوشمند پرچم دار و قیمتی در بازه دستگاه های میان رده خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  54