«KIA MOTORS» بار سفر به ایران بست

یکی از بزرگترین شرکتهای خودروساز کره جنوبی اعلام کرد که برنامه گسترده ای را برای حضور در بازار ایران بعد از اجرای «برجام» و رفع تحریم ها تدارک دیده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،‌در شرایطی که نهادها و سازمانهای اقتصادی کره جنوبی طی هفته اخیر به شکلی بی سابقه از آمادگی خود برای گسترش همکاریها با کشورمان خبر داده اند، «کیاموتورز» یکی از شرکت های بزرگ تولیدکننده انواع خودرو این کشور با صدور بیانیه ای اعلام کرد، برنامه ویژه ای را برای همکاری با شرکت های ایرانی در دوران پساتحریم در نظر گرفته است.

این شرکت در بیانیه خود از هدفگذاری برای صادرات 20 هزار دستگاه خودرو به بازار ایران در سال 2016 میلادی خبر داد و اعلام کرد: اکنون شرایط جدید و مناسبی برای همکارهای دو جانبه فراهم شده است.در این بیانیه همچنین تاکید شده که پس از چندین سال لغو همکاریهای دوجانبه به دلیل تحریم های بین المللی، مسئولان این شرکت قصد دارند با تغییر شرایط سابق به طور کامل وارد بازار ایران شوند.

یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره جنوبی نیز در گزارشی به این موضوع پرداخته و اعلام کرد که تصمیم کیاموتورز در این رابطه کاملا قطعی است و برنامه های آنان به زودی به اطلاع طرف ایرانی رسانده خواهد شد.پیش از این، رسانه ها از تصمیم دیگر شرکت های معتبر خودروساز دنیا از جمله پژو، رنو، دایملر، سوئد، فیات، سوزوکی برای بازگشت به ایران و تلاش فولکس واگن آلمان برای سرمایه گذاری در کشورمان خبر داده بودند.

اقدام شرکت خودروسازی کره ای پس از آن صورت می گیرد که وزارت صنعت و تجارت این کشور اخیرا از تمامی بخش های تجاری، بازرگانی، اقتصادی و صنعتی کشورش خواست با ارزیابی و بررسی های همه جانبه، هر چه سریعتر شرایط همکاری و حضور خود در بازار ایران را فراهم سازند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  60  =  69