مردم منتظر اصلاح نظام بانکی هستند

نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی معتقد است همه ملت منتظر اصلاح نظام بانکی و پرداخت وام های قرض الحسنه هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا،قاسم جعفری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس گفت: ابتدا از رئیس جمهور رئیس مجلس، وزرای مربوطه می خواهیم مشکل شرکت پدیده شاندیز و صندوق میزان که گرفتاری همه استان ها بلکه هموطنانمان را فراهم آورده سریعا حل کنند؛ پایه توسعه خراسان شمالی کشاورزی است و کشاورزان منتظر حمایت های جدی و عملی هستند، در مقوله فرهنگ و ضعف زیرساخت های آن هم در استان به رغم استعدادهای خوب حرف زیادی است.
وی ادامه داد: مردم دیار من همچون همه ملت منتظر اصلاح نظام بانکی و پرداخت وام های قرض الحسنه به ویژه وام ازدواج جوانان هستند. بیمه روستاییان و عشایر، توجه به زنان سرپرست خانوار، بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار، حمایت جدی از کارگران ساختمانی، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی برای استان من با ماهیت روستایی من مهم است.
نماینده مردم بجنورد در مجلس خاطرنشان کرد: پایه حقوق معیشت فرهنگیان در کنار ده ها مسئله مربوط به آموزش و پرورش مدارس خشت و گلی، سرانه مدارس، پاداش بازنشسته ها، گرمایش محیط های آموزشی، مشکل شبانه روزی ها و… نمی دانم اجازه می دهد وزیر محترم راحت بخوابد یا نه؟ که البته کمک جدی دولت و مجلس را می طلبد، در مورد آموزش عالی استان و مشکلات کمی و کیفی آن بعدها سخن خواهم گفت گرچه زحمات کشیده شده این ده ساله قابل تقدیر است.
جعفری همچنین با اشاره به برخی مشکلات حوزه انتخابیه خود گفت: راه‌های روستایی ناساخته، عدم تکمیل باند دوم جاده بین المللی بجنورد، جنگل گلستان، اجرایی نشدن خط آهن گرگان- بجنورد-مشهد، کندی پروژه راه آهن بجنورد- اسفراین- نقاب، کندی جاده بجنورد- شوقان، جاجرم، میامی، عدم تکمیل ترمینال خارجی فرودگاه بجنورد و عدم ایجاد پروازهای بین المللی از موارد برجا مانده است؛ حل مشکل منابع طبیعی و مراتع با روستاییان عزیز و نیز توجه به محیط بانان و غرق بانان به لحاظ معیشتی و وضعیت استخدام را لازم می دانم.
وی گفت: جاذبه های گردشگری فراوان، طرح های مصوب اما بدون اعتبار صنعت گردشگری و صنایع دستی استان را مختل و به تبع ماندگاری مسافر را زمین گیر کرده است، توجه جدی به ده ها پروژه ناتمام شهر و روستایی مربوط به تربیت بدنی، ورزش و جوانان باعث ناکارآمدی در این بخش شده است.
وی همچنین تصریح کرد: پایه بهداشت و درمان و سلامت در استان من ضعیف است و منتظر تکمیل طرح های بیمارستانی از سوی وزارت بهداشت و همچنین تامین اجتماعی هستیم، سیستم ارجاع درمان روستاییان هنوز رضایت بخش نیست، یک شهرستان اصلا بیمارستان ندارد و بیمارستان های شهرستان منتظر تقویت و تجهیز و تامین نیروی متخصص هستند،دیو خشکسالی و سیل های مخرب از سوی دیگر روستاییان عزیز را در انتظار کمک ستاد بحران کشور برای جلوگیری از بروز فقر مفرط قرار داده است

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

85  −    =  84