تعطیلی یکی از بانک های ایرانی در بحرین

افزایش تنش در حاشیه خلیج فارس

بانک مرکزی بحرین اعلام کرد در حال انجام اقدامات لازم برای بستن فیوچر بانک (بانک آینده) متعلق به ایران در این کشور است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از رویترز، بانک مرکزی بحرین اعلام کرد در حال انجام اقدامات لازم برای بستن فیوچر بانک (بانک آینده) متعلق به ایران در این کشور است.
بانک مرکزی بحرین روز سه شنبه اعلام کرد در حال انجام اقدامات لازم برای بستن فیوچر بانک (بانک آینده) متعلق به ایران در این کشور است.
ابتسام الراید، رئیس بخش رگولاتوری بانک مرکزی بحرین گفت، بانک مرکزی که سال گذشته اداره فیوچر بانک (بانک آینده) و همچنین شعبه شرکت بیمه ایران در بحرین را در اختیار گرفت هنوز تصمیمی درباره این بانک ایرانی اتخاذ نکرده است.
در آن زمان بانک مرکزی بحرین گفته بود که این اقدامات به منظور «حمایت از حقوق سپرده گذاران و بیمه گذاران انجام گرفته است».
فیوچر بانک مستقر در منامه، آنگونه که در سایت اینترنتی اش آمده، یک بانک تجاری است که به صورت مشترک با همکاری 2 بانک ایرانی صادرات و ملی و بانک اهلی یونایتد بحرین تاسیس شده است.
بر اساس جدیدترین اطلاعیه های مالی منتشر شده در سایت اینترنتی فیوچر بانک، دارایی های این بانک در پایان ماه سپتامبر 2015، به 5694 میلیون دینار (1.51 میلیارد دلار) رسید.
بانک مرکزی بحرین دلایل اقدام خود را توضیح نداده است. این اقدام ریسک های متوجه منافع تجاری ایران در نتیجه افزایش تنش ها در منطقه حاشیه خلیج فارس را بیش از پیش برجسته می سازد.
اوایل ماه جاری میلادی، پس از قطع روابط سیاسی تهران و ریاض که متعاقب اعدام روحانی شیعه، شیخ نمر باقر النمر صورت گرفت، بحرین اعلام کرد که روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع می کند.

تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  3  =