اینترنت با کیفیت و سرعت بالا برای دانشگاهیان

وزیر ارتباطات گفت که با تأمین اینترنت پرسرعت دانشگاه که پهنای باند را به‌طور مستقیم از زیرساخت‌های ICT استان دریافت کند، اعضای هیأت‌علمی، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه می‌توانند از یک اینترنت باکیفیت و سرعت بالا بهره‌مند شوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک
 به نقل ازخبرنگار ایسنا در خوزستان، دکتر محمود واعظی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – در مراسم افتتاح اولین مرکز آگاهی‌رسانی، پشتیبانی و امداد رایانه‌ای جنوب غرب کشور که در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد با بیان این‌که معتقدیم هر سرمایه‌گذاری که در دانشگاه انجام شود چندین برابر ثمر خواهد داد، ابراز امیدواری کرد که این مرکز علاوه بر آن‌که نیازمندی‌های امنیتی منطقه در حوزه فضای مجازی را رفع کند، بتواند موجب ارتقای سطح دانش اعضای هیأت‌علمی و دانشجویان در این حوزه شود و عرصه‌ای برای کسب تجربه آن‌ها باشد.

وی همچنین با اشاره به این نکته که ارزش دانشگاه شهید چمران و محوریت آن در توسعه آموزش عالی در منطقه جنوب غرب کشور بر کسی پوشیده نیست، راه‌اندازی این مرکز را یک نیاز و ضرورت دانست و گفت: از افرادی که نسبت به ایجاد مرکز در این دانشگاه اولویت دادند که مرکز بتواند زودتر به بهره‌برداری برسد قدردانی می‌کنم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که هر چه داریم از دانشگاه داریم، گفت: امیدواریم قرارداد مربوط به افزایش پهنای باند و تأمین اینترنت پر سرعت برای دانشگاه نیز به‌زودی از سوی مهندس جهانگرد تدوین و آماده شود که مشکل دانشگاه از این نظر نیز رفع شود.

واعظی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اولین گامی که می‌توان برای دانشگاه انجام داد، وصل‌شدن به شبکه علمی کشور است؛ این پروژه در اولین فاز آن در تهران اجرا خواهد شد و به‌صورت اشتراک‌دیتا ظرفیت پژوهشی، علمی، منابع اطلاعاتی و نرم‌افزارهای استراتژیک دانشگاه‌های مختلف را به اشتراک خواهد گذاشت.

همچنین در این مراسم دکتر غلامحسین خواجه رئیس دانشگاه شهید چمران با ابراز قدردانی از همکاری مدیران این وزراتخانه برای راه‌اندازی این مرکز، گفت: امیدواریم با تأسیس مرکز آپا، اساتید و دانشجویان بتوانند از امکانات آن بهره‌مند شوند و البته امیدوار هستیم که مسئولان وقتی از دانشگاه بیرون می‌روند آن را فراموش نکنند.

همچنین در این مراسم نصراله جهانگرد معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات اعتبار تخصیص‌یافته از سوی وزارت‌خانه برای راه‌اندازی این مرکز را نیم میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: این مرکز بیشتر با هدف ظرفیت‌سازی نیروی انسانی در نهادهای دولتی، شرکت‌های خصوصی و دیگر افرادی که نیازمند پشتیبانی کنترل امنیت هستند، فعالیت خواهد کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر مهم‌ترین خدمات مرکز تربیت نیروی انسانی توانمند است و پس از رسیدن به سطحی از بلوغ کاری و توانمندی می‌تواند به‌عنوان یک مرکز مشاوره در زمینه امنیت فضای مجازی برای دستگاه‌های اجرایی یا شرکت‌های خصوصی فعالیت کند و به یک مرکز خوب و بالنده تبدیل شود. اعضای هیأت‌علمی و دانشجویان نیز می‌توانند از خدمات آموزشی این مرکز در راستای افزایش دانش فنی خود بهره گیرند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  67  =  73