ناکامی کارت اعتباری کالای ایرانی در دست بررسی است

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با رد اینکه گفته می شود طرح کارت های اعتباری خرید کالاهای ایرانی ناکام مانده است افزود: هنوز از طرف بانک ها این موضوع به ما اعلام نشده و موضوع در دست بررسی است.در این طرح 21 هزار و 350 میلیارد ریال به بانک ها تسهیلات دادیم

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، میرمحمدصادقی با اشاره به طرح خرید کالاهای واسطه ای برای رونق تولید افزود: در این طرح 21 هزار و 350 میلیارد ریال به بانک ها تسهیلات دادیم که تولید کنندگان می توانند کالاهای موجود در انبارهای خود را با چک به فروش برسانند و منابع آن را از بانک ها دریافت کنند.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی در پاسخ به سوالی درباره کارت های اعتباری خرید کالاهای ایرانی گفت: هنوز بانک ها درباره اعتبار این طرح از ما درخواستی نکرده اند.

وی با رد اینکه گفته می شود این طرح ناکام مانده است افزود: هنوز از طرف بانک ها این موضوع به ما اعلام نشده و موضوع در دست بررسی است.

میرمحمد صادقی گفت:‌ کسانی که در سامانه ازدواج ثبت نام کرده اند می توانند در همان سامانه برای خرید کالاهای ایرانی ثبت نام کنند که تاکنون 18 هزار و 932 نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی افزود: البته خود بانک ها نیز درباره فروش این کارت ها به کارمندان دولت برنامه های متنوعی دارند که هنوز به ما اعلام نشده است.
با اشاره به مصوبات مربوط به بسته ضد رکود برای خرید خودرو گفت: بر این اساس تاکنون 99 هزار و 802 فقره تسهیلات به مبلغ 21 هزار و 722 میلیارد ریال اعطا شد.

علی اصغر میرمحمد صادقی در نشستی با خبرنگاران افزود: سیستم بانکی تا 110 هزار خودرو را در این بسته تعهد مالی کرده که اعطا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه خودروسازان 19 هزار و 975 خودرو بیش از سقف تعهدات بانکی به مشتریان خود به فروش رسانده اند گفت: بانک مرکزی به این خودروها نیز تسهیلات می دهد منتها با نرخ 21 درصد به خودروسازان و خودروسازان نیز باید این تسهیلات را با همان نرخ 16 درصد با مردم حساب کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

30  ⁄    =  5