جذب ۲۵۰ هزار گردشگر خارجی به اصفهان در سال ۹۴

استاندار اصفهان از جذب ۲۵۰ هزار نفری گردشگران در سال ۹۴ خبر داد و گفت: می بایست طبق برنامه ششم یک‌‌میلیون و ۱۰۰ هزار گردشگر خارجی را به اصفهان جذب کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک
به نقل ازخبرنگار مهر، نهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران همانند هر سال رأس ساعت ۹:۵۷ دقیقه به مناسبت روز جهانی راهنمایان گردشگری برگزار شد.

در این برنامه به احترام مرحوم محمدعلی اینانلو، فعال گردشگری و طبیعت گردی، همه حضار یک دقیقه سکوت کردند.

همچنین در این برنامه فریدون الله‌یاری مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: در سال ۹۱ تعداد گردشگران خارجی اصفهان ۶۰ هزار نفر بوده، در سال ۹۲ این آمار به ۱۱۰ هزار نفر رسید و در سال ۹۳ تعدد گردشگران خارجی اصفهان ۱۸۰ هزار نفر بوده است. هدف ما جذدب ۲۵۰ هزار گردشگر خارجی در سال ۹۴ است؛ چراکه سهم ما بر اساس آمارها از جذب گردشگر خارجی ۵ درصد است.

وی گفت: بخش مهمی از گردشگران ایران زیارتی هستند ولی ما قرار است ۵ درصد این گردشگران را پوشش دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان تصریح کرد: در پایان برنامه ششم توسعه نیز قرار است ۱۰ درصد گردشگران خارجی معادل یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر گردشگر خارجی را به اصفهان جذب کنیم. انجام همه این امور مستلزم فعالیت و پویایی همه عناصر گردشگری است و باید در این زمینه زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری را توسعه دهیم. ما وقتی از توسعه نرم افزاری صحبت می کنیم باید منابع استانی مان را ارتقاء دهیم.
میدان نقش جهان
در ادامه این برنامه اعلام شد که قرار است برای حامیان این جشن، تور گردشگری رفتینگ  برگزار شود. همچنین تندیس جشن راهنمایان از استان خراسان رضوی که سال گذشته میزبان این برنامه بود، امسال به انجمن صنفی راهنمایان استان اصفهان به مدت یک سال سپرده شد. در این برنامه بیش از ۵۰۰ راهنمای گردشگری مسئولان میراث فرهنگی و شهردار اصفهان حضور دارند. همچنین انجمن صنفی راهنمایان قزوین نیز تندیس کنوانسیون ۲۰۱۳ را به مسئولان انجمن راهنمایان اصفهان هدیه کردند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

33  −    =  29