تا این لحظه میزان مشارکت حدود۶۰ درصد بوده است

سخنگوی وزارت کشور با بیان این که تا به این لحظه میزان مشارکت مردم در انتخابات حدود 60 درصد بوده است گفت: بنا بر قانون باید صحت انتخابات تمامی حوزه های کشور به تایید شورای نگهبان برسد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک
 به نقل ازخبرگزاری ایسنا، حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور با تشریح آخرین نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اظهار کرد: از 51 هزار و 704 شعبه اخذ رأی در سراسر کشور کار شمارش آراء در 42 هزار و 161 شعبه اخذ رأی در مورد مجلس شورای اسلامی به اتمام رسیده است و همچنین کار شمارش آراء مجلس خبرگان در 44 هزار و 647 شعبه پایان یافته است.

وی تصریح کرد: براساس آخرین آماری که به دست ستاد انتخابات کشور تا لحظاتی قبل رسید بیش از 32 میلیون نفر در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی شرکت کردند که این آمار قطعی نیست و در ساعات آینده با شمارش سایر شعب اضافه می‌شود.

سخنگوی وزارت کشور افزود: در تعدادی از حوزه ها تقریبا کار شمارش آرا نهایی شده و در بقیه جاهایی که نهایی نشده، کار شمارش آراء ادامه دارد و در حال هماهنگی با شورای نگهبان هستیم که امیدواریم در ساعات آتی در جاهایی که نتیجه کاملا قطعی شده و مورد تایید هیات های نظارت شورای نگهبان در استان‌ها قرار گرفته به تدریج به اطلاع مردم می‌رسد.

امیری تاکید کرد: کار شمارش آراء در تهران کماکان ادامه دارد و در تعدادی از کلان‌ شهرها به مرحله دوم می رود، زیرا ملاک انتخاب برابر قانون اخذ یک چهارم آراء صحیح است و کسی که بتواند یک چهارم آراء صحیح را به خود اختصاص دهد منتخب محسوب می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: بنابر قانون باید صحت انتخابات کلیه حوزه های کشور به تایید شورای نگهبان برسد که مرحله بعدی است و اطلاع رسانی آن یعنی تایید صحت انتخابات کشور توسط شورای نگهبان اعلام می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  32