نتیجه بررسی سیگنالهای ماهواره‌ای

معاون وزیر ارتباطات در مورد نتایج بررسی و رصد انتشار سیگنال های ناخواسته امواج ماهواره ای توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک علی اصغر عمیدیان در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در مورد نتایج بررسی ها در خصوص تداخلات و انتشار سیگنال های ناخواسته از امواج رادیویی و الکترومغناطیسی گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هر سه ماه یکبار کل امواج رادیویی و الکترومغناطیسی در کشور را رصد و اسکن می کند و هرجا که آلودگی از حد استاندارد بالاتر باشد، بررسی و کنترل می کند.

وی که در حاشیه مراسم امضاء تفاهم نامه میان وزارت ارتباطات و سازمان محیط زیست سخن می گفت، با اشاره به اینکه در این موارد با دقت بیشتری مناطق را آنالیز کرده و منبع آلودگی را کشف می کنیم، گفت: در عمده مواقع خطای انسانی باعث برخی تداخلات یا انتشار سیگنال های ناخواسته می شود که اینها را کنترل کرده و رفع می کنیم.

به گفته معاون وزیر ارتباطات: اگر منبع آلودگی امواج الکترومغناطیسی مشخص شود، با کمک همه دستگاه های ذیربط در این زمینه اقدام می شود.

عمیدیان تاکید کرد: کمیته مشترکی با همکاری سازمان محیط زیست، انرژی اتمی، وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات تشکیل داده ایم که در مجموع موارد را صورتجلسه کرده به مراجع ذیصلاح ارجاع می کنیم.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خاطرنشان کرد:‌ معمولاً موردی وجود نداشته است که قابل حل نباشد.

وی گفت: هر سه ماه یکبار نتیجه پایش سیگنال های امواج ماهواره ای و الکترومغناطیسی را به تمامی استانداران اعلام می کنیم و اگر مشکلی باشد، آن را پیگیری خواهیم کرد.

به گفته عمیدیان: از سال گذشته تاکنون به جز یک مورد در زمینه تداخلات امواج ماهواره ای، در کشور گزارش نشده است که آن یک مورد نیز رفع و رجوع شد. این در حالی است که دو سال پیش مشکلات بیشتری داشتیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +  3  =