برگزاری اجلاس بین‌المللی بانکداری ایران ۲۰۱۶ در آلمان

اجلاس بین المللی بانکداری ایران ۲۰۱۶ با هدف بررسی وضعیت فعلی بانکداری ایران و ارائه بینش در مورد چگونگی تکامل استانداردهای مورد نیاز صنعت بانکی در آینده در آلمان برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمدرضا سبزعلیپور رئیس مرکز تجارت جهانی ایران و رئیس شورای سیاستگذاری اقتصاد مقاومتی و بخش خصوصی درخصوص تأثیر بلند مدت اعمال تحریمهای اقتصادی طی سالهای گذشته بر عملکرد نظام بانکی ایران گفت: قطع ارتباط سیستم بانکی ایران با شبکه پولی و بانکی جهان، جدای از اینکه اثرات مخربی بر صنعت بانکداری ایران بر جای گذاشت بلکه متأسفانه فاصله عمیقی در سطح ارائه خدمات بانکهای ایرانی با استانداردهای بین المللی بوجود آورد. لکن با توجه به اجرای برجام و آغاز لغو تحریمها و فراهم شدن زمینه ارتباط بی واسطه بانکهای ایرانی با شبکه بانکهای خارجی باید بتوانیم با ارتقاء سطح استانداردهای بانکی، بازگشتی مقتدرانه به عرصه بانکداری بین المللی داشته باشیم .

وی افزود: از نگاه بازیگران مهم صنعت پولی و بانکی جهان، یک نظام اقتصادی شفاف همیشه رفتارهای شفاف و قابل پیش بینی دارد و در همین راستا تنها در یک محیط کسب و کار شفاف و قانونمدار که بازیگران آن هم از شرایط یکسانی برخوردار هستند میتواند از رقابت واقعی، افزایش بهره وری و پیشرفت برخوردار باشد. لذا با لغو کامل تحریمهای اقتصادی طی روزهای آینده، شبکه بانکی کشور از ذینفعان بزرگ آن محسوب شده و تحولات عمده‌ای در این صنعت رخ خواهد داد و انتظار بر این است تا اثرات کوتاه‌مدت، بلندمدت و تحولات مثبت و خوبی را بر شبکه پولی و صنعت بانکداری بگذارد.

علیپور تصریح کرد: بانکداری ایران قبل از اعمال تحریمها در یک دوره بلندمدت همکاری گسترده و خوبی با بانکهای جهان از جمله بانکهای انگلستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، چین و… داشته و آن بانکها بازار ایران را خوب می‌شناسند و ایران را بعنوان کشوری صاحب تمدن و فرهنگ، امن برای سرمایه‌گذاری و حافظ حقوق سرمایه‌گذاران و بانکهای خارجی میدانند زیرا ایران در شرایط بعد از انقلاب و حتی در دوران جنگ تحمیلی نیز حقوق سرمایه‌گذاران خارجی را حفظ کرده و بانکهای خارجی و سرمایه‌گذاران خارجی از این جهت احساس امنیت داشته و دارند لذا با توجه به اجرای برجام، به تدریج شاهد امضاء قراردادهای مختلف، رشد همکاری با مؤسسات پولی و اعتباری خارجی، افزایش سرمایه‌گذاری و همکاریهای بین‌المللی با بانکهای ایران خواهیم بود و بانکهای ایران نیز از طریق ضمانتنامه ‌های بانکی، نقل و انتقال پول و… امکان رشد همکاری شرکتهای ایران با شرکتهای خارجی را فراهم خواهند آورد.

رئیس شورای سیاستگذاری اقتصاد مقاومتی و بخش خصوصی خاطر نشان کرد: بانکهای ایران باید فرصتهای تجاری و صنعتی ایران را به جهان معرفی کنند و تضامین کافی برای سرمایه‌گذاری خارجی را ارائه دهند و مانند سالهای پیش از تحریم، بعنوان کارگزار شرکتها و صنایع و بخش خصوصی فعالیت نمایند و بتوانند فاینانس تجاری و فاینانس تولیدی و صنعتی را از بانکهای معتبر جهان دریافت کنند. بانکهای بین المللی سالها با ایران کار کرده و بازار ایران را بخوبی می‌شناسند و تحت تأثیر جوسازی ها و ماجراجویی های رقبا و دشمنان ایران قرار نمی گیرند و اگر چه کاهش تنشهای سیاسی داخلی و همکاری بهتر دولت، مجلس و قوه قضائیه و سایر نهادهای حکومتی در ایران میتواند فضای سرمایه‌گذاری را برای شرکتهای خارجی بهتر کند، اما واقعیت این است که شرکتها و بانکهای خارجی هیچگاه خاطره تلخ و ضایع شدن حقوق را در ایران شاهد نبوده‌اند و امکان همکاری با کشورمان را بررسی کرده و علاقه‌مند به همکاری در زمینه های گوناگون با ایران میباشند. ضمناً بانکهای ایرانی و بین‌المللی بخاطر تجربه طولانی همکاری بانکی و بیمه‌ای، می‌توانند واسطۀ شرکتهای داخلی و خارجی شوند و امکان تأمین منابع از بورسهای ایران و جهان را فراهم کنند.

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران در خاتمه اظهار داشت: با اجرای برجام و لغو تدریجی و قدم به قدم تحریمهای اقتصادی ایران، بسیاری از متخصصان صنعت بانکداری ایران و جهان مشتاق هستند تا با پیدا کردن راهکارهای مناسب، زمینه همکاری مشترک را بوجود آورده و حضوری پر قدرت و دائمی را در کنار هم تجربه کنند، از همین رو ضروری میباشد تا فضایی مهیا گردد تا مدیران و کارشناسان ارشد پولی و بانکی ایران و جهان رو در رو با هم گفتگو کرده و زمینه همکاری فیمابین را مورد بررسی قرار دهند. در همین راستا مقرر شده است تا نشستی با حمایت مرکز تجارت جهانی ایران تحت عنوان اجلاس بین المللی بانکداری ایران 2016 در شهر فرانکفورت آلمان با حضور مدیران و کارشناسان ارشد پولی و بانکی ایران و جهان برگزار گردد.

این اجلاس با هدف بررسی وضعیت فعلی بانکداری ایران، ارائه بینش در مورد چگونگی تکامل استانداردهای مورد نیاز صنعت بانکی در آینده، روند جهانی شدن صنعت بانکداری و همچنین درخصوص راهها و شیوه های کارآمد اتصال مؤسسات مالی و اعتباری بین المللی و بانکهای ایرانی توسط گروه تجاری شبکه تحقیقات بین المللی برنامه ریزی و در تاریخ 28 الی 29 اردیبهشت ماه سالجاری (17 الی 18 می) در هتل جمیرای فرانکفورت (آلمان) برگزار میشود.

ضمناً تعدادی از مدیران عامل بانکهای ایرانی، نماینده بانک مرکزی ایران، رئیس مرکز تجارت جهانی ایران و جمعی از کارشناسان ارشد بین المللی سخنرانان این میباشند.تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  79  =  80