مایکروسافت تکذیب کرد؛ از بیت کویین پشتیبانی می کنیم!

یک روز پس از اعلام پایان پشتیبانی

روز دوشنبه 14 مارس اطلاعیه‌ای غیرمنتظره بر روی صفحه پشتیبانی سایت رسمی مایکروسافت قرار گرفت که بسیاری از کاربران و رسانه ها را متحیر کرد. خبری که حاکی از پایان پشتیبانی مایکروسافت از ارز مجازی بیت کویین بود.

به گزارش سرویس ترجمه پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در این خبر اعلام شده بود که از این تاریخ به بعد ارز مجازی بیت کویین از سیستم پرداخت مایکروسافت خارج شده و کاربران نمی توانند با این ارز، محصولات مایکروسافت استور را خریداری کنند.

این خبر که در سکوت رسانه‌ای منتشر شد شوک زیادی به کاربران و مشتریان مایکروسافت وارد کرد؛ به ویژه آن دسته از مشتریانی که وجوهی از ارز بیت کویین را به حساب کاربری خود در مایکروسافت واریز کرده بودند زیرا در اطلاعیه مایکروسافت آمده بود که این دسته از مشتریان، قادر به باز پس گرفتن وجوه خود نبوده و صرفا می توانند به میزان مبلغ سپرده، از محصولات فروشگاه ویندوز و ایکس باکس خرید کنند.
 
این خبر در حالی اعلام شد که تنها یک سال و سه ماه از همکاری این دو شرکت گذشته بود و کسی انتظار نداشت رابطه مایکروسافت و بیت کویین به این زودی قطع شود. با انتشار این خبر، نه تنها کاربرانِ طرفدار بیت کویین سردرگم و بلاتکلیف شدند بلکه ضربه سختی بر اعتبار و ارزش بیت کویین وارد شد چراکه خبر، بسیار ناگهانی و تحقیرکننده بود.

اما روز سه شنبه، یعنی یک روز پس از اعلام پایان پشتیبانی مایکروسافت از بیت کویین، مسئولین این شرکت اطلاعیه دیگری را جایگزین اطلاعیه روز دوشنبه کردند که حاکی از تکذیب خبر قبلی بود.

در خبرِ روز سه شنبه اینچنین آمده است: “اطلاعیه‌ای که روز دوشنبه (14 مارس) در صفحه پشتیبانی وبسایت مایکروسافت منتشر شد اشتباها درج شده و ما قصد کنار گذاشتن بیت کویین از سیستم پرداخت خود را نداریم.”

همچنین شب گذشته سخنگوی مایکروسافت به شبکه خبری CNBC گفت: “ما همچنان از ارز مجازی بیت کویین پشتیبانی می کنیم و مشتریان ما قادرند همچون یک سال اخیر با استفاده از این ارز، محصولات موردنظر خود را خریداری کنند. ضمن عذرخواهی از کاربران و افکار عمومی بابت انتشار سهوی خبر نادرست، اطلاعیه روز دوشنبه از سایت حذف گردید”.

در این میان، علت انتشار گزارش نادرست و شبهه‌افکن بر روی سایت مایکروسافت از زبان هیچکدام از مسئولین مایکروسافت و بیت‌کویین بیان نشده و مشخص نیست منشأ و اساس این رویدادِ غیرعادی، دقیقا چیست و کجاست؟

گفتنی است همکاری بیت کویین و مایکروسافت از دسامبر 2014 آغاز شد و از آن تاریخ، مایکروسافت پذیرش ارز مجازی بیت کویین را در سیستم پرداخت خود قرار داد که معاملات آن از طریق پردازنده  BitPay صورت می گیرد.

یکی از مقامات BitPay در ماه ژانویه 2016 در وبلاگ خود نوشته بود: “حجم معاملات بیت کویین در سال 2015 نسبت به سال قبل 110 درصد رشد داشته است”.
منبع:cnbc

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×  8  =