درسهای معافیت از سربازی با طعم تصادف/مرگ ۳۱۵ هزار شهروند در تصادفات ۱۴ سال

،سازمان پزشکی قانونی مرگ ۳۱۵ هزار شهروند در تصادفات ۱۴ سال اخیر را تائید کرده که این آمار برابر جمعیت ۱۵ تا ۲۰ شهر کشور است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک انتخاب تيتر براي عزاي ديگران! اين بخشي از شغل ماست. امروز بايد براي فوت سربازان اتوبوس جاده ني ريز تيتر زنیم و فردا ….
انچه که مسلم است ،اين مرگ دسته جمعي و غريبانه، بار ديگر اوضاع وخيم جاده و نقص فني خودروها و نحوه رانندگي ما ايراني ها را يادآوري كرد، در دو حادثه ديگر هم دو اتوبوس واژگون شدند و فقط اين سه حادثه در يك روز بيش از 19 كشته و 100 مصدوم داشته است كه دو اتوبوس آن متعلق به سربازان پادگان صفر پنج كرمان بوده است. سربازاني كه بعد از اتمام دوره آموزشي با اشتياق سوار اتوبوس شدند تا به آغوش خانواده هايشان باز گردند و حالا بايد خانواده هايشان با رخت عزا به استقبالشان بروند. اينها بدون شك گمنام ترين سربازان اين مرز و بوم بودند كه ناگهان خدمتشان به پايان رسيد و نقص فني خودرو  و عدم ایمنی راه ، آنها را از سربازي معاف كرد تا مستقيم از آموزشي به جهان باقي مامور شوند.
سرهنگ محمدحسین حمیدی  درباره علت حادثه رخ داده برای اتوبوس حامل سربازان پادگان آموزشی صفر ۵ کرمان در نی‌ریز اعلام کرد: بررسی کارشناسان نشان می‌دهد که کافی نبودن مهارت راننده در کنترل وسیله و همچنین عدم نصب حفاظ در قوس راه باعث وقوع این حادثه دشه است.

گفته فرمانده پلیس راه کشور حاکی از آن است که علاوه بر علل انسانی ، عدم ایمنی راه نیز در بروز این حادثه دلخراش موثر بوده است.

گفتنی است ،سازمان پزشکی قانونی مرگ ۳۱۵ هزار شهروند در تصادفات ۱۴ سال اخیر را تائید کرده که این آمار برابر جمعیت ۱۵ تا ۲۰ شهر کشور است.

علاوه براینکه تصادفات به عنوان  دومين عامل مرگ و مير در ايران شناخته شده و بر اساس اعلام  کارگروه امور اجتماعی، آموزش و فرهنگ ایمنی کمیسیون ایمنی راه‌ها بررسی علت سوانح رانندگی نشان می‌دهد که ۳۰ درصد تصادفات رانندگی در ایران به دلیل عدم توجه به جلو (عدم رعایت فاصله با اتومبیل جلویی)، ۲۵ درصد انحراف به چپ، ۲۲ درصد سرعت غیر مجاز، ۹ درصد عدم توانایی کنترل وسیله، ۶ درصد عدم رعایت حق تقدم و الباقی هم سایر موارد است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

99  −  98  =