کسر مبالغی از تسهیلات بانکی تحت عنوان سپرده تخلف بارز است

استاندار لرستان گفت: با توجه به اظهارات برخی صنعتگران مبنی بر اینکه بانک ها تمام تسهیلات پرداختی را به متقاضی اعطا نمی کنند و مبلغی از آن را به عنوان سپرده نزد خود نگه می دارند، این امر تخلف بارز است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در همایش تجلیل از صنعتگران و معدنکاران برتر لرستان افزود: بنا بر این اظهارات، این مبالغ از پنج تا 20 درصد بوده و چنانچه این تخلف محرز شود، با بانک متخلف برخورد خواهد شد.
وی تاکید کرد: اطلاعات افرادی که با این مساله مواجه شده اند جمع آوری شود تا روز شنبه هفته آینده این موضوع به صورت ویژه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان بررسی شود.
استاندار لرستان با اشاره به انتخاب استان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی گفت: این موضوع در تمام دنیا یک بحث علمی است و برای کشور نیز یک برنامه بلند مدت تا 1404 طراحی شده است.
بازوند ادامه داد: به نظر می رسد بانک ها برای همراهی با اقتصاد مقاومتی و پرداخت تسهیلات در این زمینه آمادگی دارند و چنانچه از این فرصت استفاده نشود همچون سال های گذشته باعث حسرت و غبطه می شود.
وی گفت: هم اکنون در حال عبور از گردنه سختی هستیم که عبور برای لرستان از این گردنه در جاده خاکی و با ریزش سنگ همراه بوده اما گذر از این مسیر اجتناب ناپذیر است.
استاندار لرستان افزود: 570 هزار بشکه نفت خام از استان عبور می کند و تلاش برای تخصیص 20 هزار بشکه به استان بی نتیجه مانده و فرصت حدود یکهزار کیلومتر خطوط نفتی از دست رفته است.
بازوند اظهار کرد: یکی از نخستین اقدامات در خصوص اقتصاد مقاومتی لرستان حذف قید منابع و مصارف برای پرداخت تسهیلات است به نحوی که مقرر شده با وجود 10 هزار و 500 میلیارد ریال معوقه، پرداخت تسهیلات انجام شود.
وی گفت: 10 طرح برزگ صنعتی به بانک مرکزی جمهوری اسلامی معرفی شده که تاکنون چهار هزار و 350 میلیارد ریال تسهیلات برای استان مصوب کرده و هفت هزار و800 میلیارد ریال نیز تا 15 روز آینده تصویب می شود.
استاندار لرستان با بیان اینکه از مجموع تسهیلات پرداخت شده بنگاههای زودبازده در سال های گذشته 44 درصد معوق شده و 67 درصد نیز انحراف داشته ، افزود: بانک سپه 31 طرح به استان اعلام کرده که متاسفانه 55 درصد افراد برای تسهیلات به بانک مراجعه نکرده اند.
در این مراسم با اهدا لوح و هدایایی از 22 واحد صنعتی و معدنی نمونه استان تجلیل شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =