تازه‌ واردهای بازار دیجیتال را بهتر بشناسید

در هفته‌های اخیر بازارها بیشترین تحولات را در ورود بازی‌های جدید به خود دیدند و در عین حال رشد بازار سخت‌افزار نیز نشان می‌دهد شرکت‌هایی در حوزه آسیای شرقی رقابت نزدیکی را با شرکت‌های غربی آغاز کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  ویژگی‏ های این رقابت‌های تنگاتنگ نشان می‌دهد که بسیاری از شرکت‌های بزرگ و چندملیتی تحت تاثیر این تحولات باید خود را آماده تغییراتی کنند که بدون شک در آینده نزدیک حتی درآمدهای آنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در ادامه نگاهی کوتاه به ورود برخی محصولات جدید به بازار دیجیتال در هفته اخیر می‌اندازیم.

 

اسپکتر باریک اچ پی

کمپانی اچ پی پس از عرضه اسپکتر 360 (Spectre 360) توجه خاصی به طراحی و جنس بدنه محصولات خود داشته است. کاملا مشخص است که حالا بسیاری از محصولات این کمپانی از این فلسفه طراحی الهام گرفته‏اند؛ از سری باریک Envy گرفته تا سری مقرون به‏صرفه Pavilion. اما حالا مسوولان اچ پی اسپکتر (Spctre)، لوکس‏ترین لپ‌تاپ تاریخ این شرکت را با طراحی طلایی و فیبر کربن روانه بازار کرده‏اند. این اولترابوک 13 اینچی حالا با ضخامت 41/ 0 اینچی خود به‏عنوان باریک‏ترین نوت‌بوک جهان با پردازنده ای 5 و ای 7 اینتل شناخته می‏شود. اسپکتر اچ پی 41/ 0 اینچی طراحی جذابی دارد و باوجود وزن 24/ 2 پوندی خود حس سنگین بودن را به کاربر منتقل نمی‏کند. برد 8/ 12 در 03/ 9 اینچی محصول نیز در طراحی به آن کمک شایانی کرده است.

با این حال با توجه به طبیعت پهن لپ‌تاپ‏ها، گاهی اوقات گنجاندن اسپکتر اچ‌پی در کیف‏هایی که برای لپ‌تاپ 13 اینچی طراحی شده‏اند نیز تا حدی مشکل است. گذشته از ابعاد و وزن، لپ‌تاپ اسپکتر اچ‌پی بدون شک شما را محو تماشای خود می‏کند. اولترابوک 13 اینچی اچ‌پی به‏لطف طراحی خمیده کناره‏های خود ظاهر جذاب و لطیفی به نسبت رقبا دارد. این دستگاه برای پشتیبانی از پورت‏های یو اس بی معمولی مناسب است، اما کاربران تنها می‌توانند از سه پورت یو اس بی نسخه سی استفاده کنند که دو مورد از آنها را می‏توان برای شارژ و انتقال دیتا مورد استفاده قرار داد که همین مورد می‏تواند در تصمیم‌گیری نهایی خریداران تاثیر بسزایی بگذارد.

البته بدنه این نوت‌بوک از آلیاژ سی ان سی فلز آلومینیوم ساخته شده و برای کاهش وزن دستگاه، اچ پی در بخش درونی آن از فیبر کربن بهره گرفته است. یکی از مزایای لایه فیبر کربنی، میزان جذب گرمای کمتر آن به نسبت فلز آلومینیوم است و به این ترتیب نوت‌بوک شما دیرتر داغ می‏کند. اسپکتر اچ پی از پردازنده‏های قدرتمند و متداول Core i5 و Core i7 اینتل بهره می‏برد. این مدل هم‌اکنون با قیمت 1249 دلار و تنها در ایالات متحده آمریکا به فروش می‏رسد. نسخه ارزان‏تر لپ‌تاپ اسپکتر اچ پی با قیمت 1169 دلار و پردازنده اینتل Core i5 هم وجود دارد؛ همچنین نسخه‏ای از اسپکتر با پردازنده Core i7 اینتل، حافظه داخلی 512 گیگابایت و قیمت 1499 دلار در دسترس قرار گرفته است.

 

بازی‌های جدید برای پلی استیشن وی آر

اما در هفته اخیر سونی از ساخت 13 بازی جدید برای هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر در منطقه آسیا خبر داد. اخیرا کمپانی سونی 13 بازی جدید برای هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر از طریق پخش زنده‏ای در شبکه Twitch معرفی کرده است که عبارت است از: Ace Banana، Stifled، O! My Genesis VR، Weeping Doll، Pixel Gear ، Phantom World، Dying Reborn ، The School: Swan Song، Mortal Blitz VR، The Occasional Encounter. Mixip، Kill X VR، Unearthing Mars. اینها تمامی بازی‌هایی هستند که به‌زودی سونی برای آنها هدست واقعیت مجازی پلی‏استیشن وی‏آر می‌سازد. گفته می‌شود هدست پلی استیشن وی‌آر در تاریخ 13 اکتبر (برابر با 22 مهر 95) عرضه می‏شود و چندی پیش نیز پیش‌فروش آن شروع شد. بازی‏های بیشتری برای پلی‏استیشن وی‏آر در نظر گرفته شده است که به مرور زمان معرفی می‏شوند.

 

نوت‌بوک نوپا

اما شیائومی در بازار نوت‌بوک هم سعی کرده خود را در بازار محک بزند و بر این اساس نوت‌بوک ایر نام لپ‌تاپ جدید این شرکت چینی است که هفته اخیر به بازار لپ‌تاپ معرفی شده است. این خانواده از نوت‌بوک‏ها دارای دو مدل مختلف 12 و 13 اینچی بوده که با مشخصاتی مناسب دارای قیمت 525 و 700 دلار هستند. گفته می‌شود که شیائومی این محصولات را 2 آگوست (12 مرداد) روانه بازار خواهد کرد. در یک سال گذشته اخبار متفاوتی مربوط به تولید لپ‌تاپ شیائومی بارها مطرح شد و حالا این شرکت لپ‌تاپ خود به نام شیائومی نوت‌بوک ایر (Xiaomi Mi Notebook Air) را رونمایی می‌کند. گفته می‌شود که شیائومی نوت‌بوک ایر در دو نسخه مختلف عرضه خواهد شد. مدل کوچک‌تر حاوی صفحه نمایش 5/ 12 اینچی بوده و این در حالی است که مدل بزرگ‌تر 3/ 13 اینچی آن نیز به فروش می‏رسد. هر دو این محصولات توسط شیشه مقاوم 7H پوشش داده می‏شوند. ظاهرا شیائومی با عرضه این محصول قصد دارد تا رقابت نزدیکی را با مک بوک‏های اپل داشته باشد. این محصولات در کنار کیفیت ساخت بالا، از مشخصات قدرتمند و همچنین ضخامت بسیار کمی برخوردارند تا رقابت در عرصه اولترابوک‏های بازار بیش از پیش جذاب شود.
دنیای اقتصاد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

48  ⁄    =  6