بانک کارآفرین در بین بانک­‌های اسلامی جهان قرار گرفت

با نرخ بازده دارایی 3/3 درصدی

بانک کارآفرین با نرخ بازده دارایی ROA) 3/3 ) درصدی در سال 2015، رتبه دوم در بین بانک­‌های اسلامی جهان را به خود اختصاص داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، رتبه دوم در بین بانک­‌های اسلامی جهان در میان 360 بانک و موسسه مالی اسلامی در بیش از 40 کشور جهان انجام شده است. بر اساس این گزارش، بانک‌های‌ اسلامی در سال گذشته میلادی سودی معادل ۵/۱۲ میلیارد دلار با متوسط نرخ بازدهی دارایی ۱/۱ درصد کسب کرده‌­اند. در این میان، نقش بانک‌ها و موسسات مالی ایرانی در میان 360 بانک تجاری و تخصصی، شرکت‌های بیمه و موسسات مالی و اعتباری، چشمگیر است و این موسسات از نظر حجم دارایی‌ها در بالاترین ردیف‌های این رتبه‌بندی قرار دارند.

ارزش کل دارایی‌های منطبق بر شریعت در جهان یک هزار و 273 میلیارد دلار است که بانک‌های کاملاً اسلامی مبلغ ۹۴۶ میلیارد دلار آن را در اختیار خود دارند. از مجموع این 360 موسسه که در ۴۰ کشور جهان واقع شده‌­اند، ۲۴۹ موسسه به طور کامل خدمات اسلامی ارائه می‌دهند و ۱۱۱ بانک تجاری با داشتن باجه‌های مخصوص خدمات مالی اسلامی به عرضه خدمات می‌پردازند.

لازم به ذکر است رتبه‌بندی بانک­‌ها و موسسات مالی اسلامی در جهان همه­‌ساله توسط نشریه بین‌المللی (The Banker) انجام می­‌گیرد. این نشریه وابسته به نشریه بین‌المللی فایننشیال­‌تایمز (Financial Times) و از نشریات معتبر مالی جهان است که هر ساله اطلاعات و رتبه‌بندی بانک‌های تجاری دنیا را در کنار سایر اطلاعات مالی، بانکی و سرمایه‌گذاری منتشر می‌سازد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  82  =  89