نارضایتی رییس اف بی آی از عدم دسترسی به اطلاعات رمزگذاری شده کاربران موبایل

جیمز کومی رییس اف بی آی، روز گذشته مجددا در مورد ناتوانی پلیس آمریکا برای دسترسی به داده های رمزگذاری شده ذخیره شده بر روی دستگاه های دیجیتال مانند گوشی ها و تبلت ها هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به گفته وی کارآگاهان اف بی آی در حال جمع آوری اطلاعاتی در مورد چالش های فراروی خود در این زمینه هستند تا سال آینده به طور جدی در مورد موضوع یاد شده با مقامات و شرکت های مرتبط به بحث بنشینند.

جیمز کومی بارها از اینکه اف بی آی باید وقت و هزینه زیادی را صرف رمزگشایی از اطلاعات دیجیتال ذخیره شده بر روی گوشی های هوشمند کند، انتقاد کرده بود و در شش ماه اخیر چندین بار با مدیران اپل بر سر همین موضوع و قفل گشایی از گوشی آیفون درگیر شده بود.

کومی در دوسال گذشته به طور مرتب در کنگره و دیگر نهادهای دولتی آمریکا حضور یافته و مدعی شده بود که عدم دسترسی به داده های رمزگذاری شده کاربران امنیت ملی آمریکا را به خطر می اندازد. در مقابل نهادهای مدافع حریم شخصی در این کشور نگران سرقت اطلاعات فله ای مردم به بهانه حفظ امنیت ملی هستند.

در جریان کشمکش میان اپل و اف بی آی برای بازکردن قفل یک گوشی آیفون، پلیس آمریکا در نهایت از یک شرکت اسراییلی کمک گرفت و توانست داده های مورد نظرش را از این گوشی که متعلق به عامل حملات تروریستی سن برناردینو بود به دست آورد.

کومی تاکید کرده که انتظار دارد گفتگوهای دوطرفه ادامه یابد و اف بی آی در نهایت بتواند اطلاعات مورد نظرش را جمع آوری کند تا در سال آینده گفتگوهای جدی در این زمینه در امریکا ادامه باید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  5  =  1