ارائه اطلاعات مبادلات بانکی در قالب FATF زمینه‌ساز تحریم‌های جدید خواهد بود/ در زمین دشمن بازی نخوریم

عضو اقتصاددان مجلس نهم:

نماینده ادوار مجلس گفت: دادن اطلاعات ریز مبادلات بانکی به FATF زمینه‌ساز تحریم‌های بیشتر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، جعفر قادری گفت: کشورهای اروپایی و آمریکایی همان گشایش‌های حداقلی را که در قالب برجام به کشور ما داده بودند را در قالب FATF می‌خواهند پس بگیرند و ما را وادار به پذیرش دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خودشان کنند که نباید تن به این محدودیت‌ها بدهیم.

وی در تشریح FATF گفت: این توافقنامه مشکلات جدی را برای ما ایجاد می‌کند زیرا الزاماتی را برای پدیده می‌آورد که مجبور شویم سازمان‌های درون حاکمیتی‌ خودمان را از صداوسیما گرفته تا سپاه پاسداران تحریم کنیم.

قادری درباره دیگر مشکلاتی که FATF می‌تواند برای کشور ایجاد کند، گفت: با اجرای FATF سیستم بانکی ما ملزم خواهد شد تمام اطلاعات ریز بانکی را در قالب الزامات اجباری ارائه کند که خود این اتفاق باعث خواهد شد زمینه برای تحریم‌های جدید فراهم شود.

وی ادامه داد: توصیه‌های 49 گانه‌ که در FATF  وجود دارد با توجه به تفاوت نگاه ما و کشورهای غربی نسبت به تروریسم می‌تواند مشکلات جدی را ایجاد کند و سیستم بانکی ما دیگر قادر نخواهد بود ارتباطی با رزمندگان یمن و نیروهای مردمی عراق و حتی حزب الله داشته باشد.

این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه اجرا کردن FATF  ما را با مشکلاتی مواجه می‌کند،‌ادامه داد: دشمنان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌اند که اجرا کردن یا اجرا نکردن FATF هر دو ما را دچار مشکل کند و این خود مشکل اساسی است که دشمن ما را در روشی از پیش تعیین شده بازی می‌دهد و ما نباید در زمینی که دشمن برای ما تعریف کرده بازی بخوریم.

وی در پایان گفت: آمریکا و متحدانش در طول این مدت همواره به دنبال اجرایی کردن برجام 2 و 3 بودند ولی نتوانستند به این هدفشان برسند و حالا به تشدید فشار در حوزه‌های مالی و بانکی روی آورده‌اند و ما باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که روز به روز مشکلاتمان بیشتر نشود و شاهد فشار‌های این چنینی نباشیم.
منبع:فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  53  =  62