تعيين تكليف حساب‌هاي تعاوني اعتبار ثامن‌الحجج تا سقف ٣٠٠ ميليون تومان

از مهر ماه سال جاري، حساب‌هاي سپرده گذاران تعاوني اعتبار ثامن‌الحجج تا سقف سه ميليارد ريال تعيين تكليف خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومي بانك مركزي، در ادامه فاز دوم طرح تعيين تكليف و بازپرداخت وجوه سپرده‌گذاران و پس از تعيين تكليف حساب‌هاي تا سقف يك ميليارد ريال؛ بر اساس تصميمات كارگروه ويژه سامان دهي تعاوني ياد شده و موافقت مرجع قضايي، مقرر است از هفدهم مهرماه سال جاري، سقف مبالغ مذكور از يك به دو ميليارد ريال و از بيست و هفتم مهرماه به سه ميليارد ريال افزايش يابد.

 در اين مرحله، تا سقف قابل پرداخت پيشين (٣٥٠ ميليون ريال) به هر مشتري پرداخت مي‌شود مشروط بر اينكه مشتريان، تعهدي مبني بر عدم مطالبه باقيمانده وجوه خود طي بازه زماني مشخص (به ترتيب ١٤ ماه براي حساب‌هاي تا سقف دو ميليارد ريال و ١٧ ماه براي حساب‌هاي تا سقف سه ميليارد ريال) به بانك عامل ارايه كنند تا فرصت كافي براي تبديل دارايي‌هاي تعاوني و تامين وجوه نقد مورد نياز براي پرداخت مطالبات سپرده‌گذاران در اختيار آن بانك قرار گيرد. گفتني است همچون مراحل گذشته، هرگونه تصميم‌گيري در خصوص پرداخت سود به قراردادهاي مشتريان در بانك عامل به پس از نتايج ارزيابي املاك تعاوني و حصول اطمينان از تكافوي دارايي‌ها براي بازپرداخت اصل وجوه حساب‌هاي سپرده‌گذاران و اخذ مجوزهاي لازم موكول خواهد شد.

 همچنين مقرر شد، مشترياني كه در قبال سپرده، تسهيلات دريافت كرده‌اند، بايد نخست با مراجعه به شعب تعاوني، نسبت به تهاتر سپرده و تسهيلات، اقدام و خالص مطالبات خود را به صورت گواهي تسويه حساب براي انتقال به بانك عامل ارايه كنند. بديهي است تمهيدات لازم براي تسريع در كار و كاهش مشكلات احتمالي مشتريان از قبيل رفع مغايرت‌هاي هويتي، حساب‌هاي مشترك و تسهيلات تهاتر شده در قالب ويرايش جديد شيوه نامه انديشيده شده و به بانك عامل و تعاوني ابلاغ خواهد شد. شايان ذكر است حساب‌هاي تعاوني اعتبار ثامن‌الحجج از يك ميليون و ٢٥٧ هزار فقره به ٣٣ هزار فقره كاهش يافته و بيش از ٩٧ درصد حساب‌هاي تعاوني تاكنون تعيين تكليف شده است كه با احتساب سقف جديد اعلام شده، اين ميزان از ٩٩ درصد نيز فراتر خواهد رفت.
منبع:اعتماد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  70