دولت آرزوهای ‌خود را در برنامه ششم آورده است

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به نظر می رشد دولت آرزو های خود را در برنامه ششم آورده است چرا که امکان ندارد رشد اقتصادی منفی یک و دو دهم درصد درسال ۹۴ امسال به قدری بهبود یابد که سال ۹۶ به هشت درصد برسد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمدرضا پورابراهیمی در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال نرخ رشد اقتصادی کشور تا 4 و نیم درصد افزایش یابد که این میزان ناشی از افزایش قیمت نفت است و ربطی به تولید ندارد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین در خصوص بررسی راهکارهای خروج از رکود و تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت : ظرفیت جدید فروش نفت و افزایش قیمت ها منجر به افزایش نرخ رشد خواهد شد .

وی ادامه داد : واقعیت های میدانی و آمارها نشان می دهد که واحدهای صنعتی در کشور دچار مشکل هستند و این نواقص مربوط به چند سال اخیر نیست و ظرف طولانی مدت است .

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است جهت گیری دولت در اقتصاد مقاومتی خوب است اما باید خروجی داشته باشد.

محمد رضا پورابراهیمی افزود: دولت باید به افکار عمومی براساس شاخص ها پاسخ دهد به عنوان نمونه اعلام کند که در بهره وری چه میزان رشد داشته ایم.

وی همچنین با بیان اینکه برخی از وزرای این  دولت در گذشته مخالف قانون مبارزه با قاچاق کالا بودند گفت: اتفاقاً اینکه آئین نامه های این قانون هنوز به طور کامل نوشته نشده و با این معضل به طور جدی و اساس برنامه  مبارزه نمی شود به تمایل نداشتن برخی وزرا برمی گردد بنابراین نباید این قانون معطل و زمین بماند.

پور ابراهیمی افزود: برای حمایت از تولید داخل دولت باید ابتدا با قانون مبارزه با کالای را اجرایی کند و اگر تمایلی به این کار ندارد باید لایحه ای جایگزین بیاورد.

وی اشاره ای به رشد اقتصادی در برنامه ششم کرد و گفت: به نظر می رشد دولت آرزو های  خود را در این باره در برنامه آورده است چرا که امکان ندارد رشد اقتصادی منفی یک و دو دهم درصد درسال 94 امسال به قدری بهبود یابد که سال 96 به هشت درصد برسد.
منبع:تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  5  =  3