كلاهبرداری ۱۰۰ میلیونی فروشنده قلابی در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا كرمان خبر داد:‌

رئیس پلیس فتا كرمان گفت: فروشنده قلابی كه در فضای مجازی 100 میلیون ریال از یك شهروند كرمانی كلاهبرداری كرده بود با تلاش كاراگاهان پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سرهنگ کامبیز اسماعیلی گفت:در پی مراجعه فردی مبنی بر كلاهبرداری100 میلیون ریالی از وی در فضای مجازی پرونده‌ای در این خصوص در پلیس فتا تشكیل شد.

وی در تشریح جزئیات این پرونده افزود: شاكی با مشاهده تبلیغات فروش ماشین‌های تریلر و كامیون در یك سایت اینترنتی با توجه به شرایط مناسب و قیمت ارزان آن ترغیب به ثبت نام برای خرید می‌شود.

اسماعیلی ادامه‌داد: در پی این ماجرا شاكی با فروشنده تماس گرفته و فروشنده قلابی نیز برای پیش پرداخت مبلغ 100 میلیون را از طعمه ‌خود درخواست می‌كند و شاكی نیز مبلغ را به حساب وی واریز می‌كند.

وی اظهارکرد: بعد از گذشت مدتی شاكی چندین مرتبه برای پیگیری ادامه ‌روند خرید ماشین با فروشنده قلابی تماس می‌گیرد اما موفق به برقراری ارتباط دوباره با وی نمی‌شود و به وقوع كلاهبرداری پی می‌برد.

سرهنگ اسماعیلی گفت: در ادامه كارشناسان پلیس فتا با توجه به توان علمی و با استفاده از امكانات فنی و پلیسی موفق به شناسایی و دستگیری متهم شدند كه متهم با توجه به مستندات موجود راهی جز اعتراف در مقابل خود ندید.

رئیس پلیس در پایان توصیه كرد: هیچ‌گاه به فروشندگانی كه در فضای مجازی قیمت‌هایی بسیار پایین‌تر از نرخ‌های واقعی كالاها را تبلیغ می كنند، اعتماد نكنید و حتما دقت داشته باشید که مبلغ در خواستی را پس از رویت کالا و بر اساس قراردادهای قانونی پرداخت کنید و هرگز بلافاصله وجه را به حساب فروشنده واریز نکنید.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

80  ⁄  8  =