اعلام اسامی قبول‌شدگان آزمون کشوری مشاوران فناوری اطلاعات

نتیجه هشتمین دوره آزمون احراز صلاحیت مشاوران فناوری اطلاعات سازمان در رشته شبکه و اینترنت، سخت‌افزار، نرم‌افزار و مشاوره و مدیریت اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سهیل عباسی با اعلام نتیجه هشتمین دوره آزمون احراز صلاحیت مشاوران فناوری اطلاعات سازمان، به ارائه گزارشی از وضعیت شرکت‌کنندگان در سال جاری پرداخت و گفت: در مجموع 519 نفر شرکت‌کننده، 64 نفر در کل حوزه‌ها غایب داشتیم. از میان حاضرین 283 نفر در آزمون قبول شدند که از این تعداد 173 نفر در رشته شبکه و اینترنت، 84 نفر در رشته سخت‌افزار، 119 نفر در رشته نرم‌افزار، 115 نفر در رشته مشاوره و مدیریت شرکت کرده بودند.

رئیس کمیسیون مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، افزود: با توجه به میزان قبولی بیش از 50 درصد شرکت‌کنندگان طبق مصوبه شورای مرکزی نتایج تمامی استان‌ها برابر با نمرات به‌دست‌آمده اعلام‌شده است.

 او با تاکید بر لزوم ارتقای جایگاه کاری و شغلی مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه‌ای افزود: در نشست اخیر شورای مرکزی سازمان نظام صنفی تغییر و بهبود کیفیت و قالب آزمون مشاوران در سال‌های آینده به تصویب رسیده است.

عباسی برگزاری هشتمین دوره آزمون احراز صلاحیت مشاوران سازمان را حرکت روبه‌جلو نسبت به دوره‌های گذشته دانست و گفت: کمیسیون مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور پیرو مصوبه سال گذشته شورای مرکزی موظف به اصلاح ساختار و تغییر سوالات آزمون شد که در نخستین گام با بررسی پیشنهاد‌ها و انتقادات ارسال‌شده به سازمان به‌روزرسانی منابع و تاکید بر مهارت‌ها در اولویت قرار گرفت.

این عضو شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، با اشاره به اینکه منابع و سوالات این دوره در همه رسته‌ها مورد بازنگری قرار گرفته است، افزود: با تغییر و کاربردی کردن سوالات میزان مهارت و توانمندی افراد مورد سنجش قرار گرفت تا کارشناسانی که موفق به قبولی در این آزمون شدند، قادر باشند با عنوان کارشناس مشاور در مناقصات و پروژه‌های مشاوره فناوری اطلاعات حضور یابند.

رئیس کمیسیون مشاوران سازمان در ادامه افزود: قبول‌شدگان در آزمون احراز صلاحیت مشاوران رتبه سه سازمان نظام صنفی به عنوان مشاور در شاخه اشخاص حقیقی به عضویت سازمان درمی‌آیند . این گروه طیف گسترده‌ای از فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند که پس از اخذ مجوز فعالیت می‌توانند به‌عنوان ناظر و مشاور در پروژه‌های فناوری اطلاعات مشغول به کار شوند.

از جمله امتیازات مشاوران رتبه سه سازمان می‌توان به آیین‌نامه رتبه‌بندی شورای عالی انفورماتیک کشور اشاره کرد که طبق آن شرکت‎ها به‌منظور ارتقا از رتبه 4 به 3 و بالاتر نیازمند ارائه تعدادی قرارداد با نصاب ظرفیت انجام کار مرتبط به سامانه ساجات هستند. در تبصره 1 ماده 8 این آیین‏نامه عنوان‌شده، داشتن حداقل 3 مشاور احراز صلاحیت شده توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای معادل یک قرارداد محاسبه‌شده و به‌این‌ترتیب در فرآیند امتیازدهی و رتبه‎بندی شرکت‎ها لحاظ می‎شود.

هشتمین دوره آزمون احراز صلاحیت مشاوران فناوری اطلاعات رتبه سه روز جمعه 25 تیرماه در سراسر کشور به هم‌زمان در چهار رشته شبکه و اینترنت، مشاوره مدیریت و آموزش، سخت‌افزار و مشاوره و نرم‌افزار توسط نظام‌های استانی برگزار شد.
منبع:تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  24