افتتاح اپراتور مدیریت شبکه علمی ایران/ اختصاص یک گیگابایت به هر دانشگاه

معاون وزیر ارتباطات خبر داد

هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی (ایران تلکام ٢٠١٦) با حضور وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در مراسم افتتاحیه اپراتور مدیریت شبکه علمی ایران افتتاح شد و نصرالله جهانگرد – رییس سازمان فناوری اطلاعات – در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان بانیان این شبکه، عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌ای میان شرکت مخابرات ایران و شرکت سیمرغ رایانه برای همکاری در این زمینه به امضاء خواهد رسید.

معاون وزیر ارتباطات در عین حال متذکر شد: در این شبکه اختصاصی که در قالب آن دو وزارتخانه علوم و ارتباطات همکاری خواهند کرد، شرایطی فراهم می‌شود تا به شکل یک اپراتور اختصاصی در تمام کشور به دانشگاه‌های مختلف کشور و مراکز آموزشی ارائه شود.

وی همچنین عنوان کرد: در این بستر حدود 27 خدمت ارائه شده و حداقل یک گیگابایت به هر دانشگاه اختصاص خواهد یافت که این رقم به هر میزان که مورد نیاز دانشگاه‌ها باشد افزایش پیدا خواهد کرد.

جهانگرد این امکان را در راستای عدالت آموزشی دانست و با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای ارائه‌ی خدمات زیرساختی با تخفیف 50 درصدی به دانشگاه‌ها خبر داد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با راه‌اندازی این شبکه تولید محتوای بومی از سوی دانشگاه‌های مختلف کشور افزایش یابد.

رستگار – رییس سندیکای مخابرات – هم در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تلکام اظهار کرد: امسال در ۴۰ بخش اصلی برای حضور شرکت ها در نمایشگاه اطلاع رسانی کرده ایم.
در نمایشگاه امسال ۶۲ درصد از محصولات تولیدی از فناوری پیشرفته استفاده کرده اند و افق پنج ساله خوبی در بازار برای این محصولات وجود دارد که بیشتر شرکت کنندگان در نمایشگاه در این بخش فعال هستند.
منبع:ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

65  −  62  =