قیمت طلا در کوتاه مدت تقویت خواهد شد

بر اساس این گزارش نظرسنجی و بررسی گلوبال پلاتز نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت و میان مدت تحت تاثیر تصمیم فدرال رزرو همچنان تقویت خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از پایگاه اینترنتی پلاتز، فدرال رزرو آمریکا در نشست سپتامبر تصمیم گرفت تا نرخ بهره را تغییر ندهد و این مساله موجب افزایش قیمت جهانی طلا شده است.قیمت طلا در هفته گذشته با افزایش 25 دلاری روبرو شده و به بیش از 1338 دلار در پایان مبادلات جمعه رسیده است.

کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرده است که زمینه لازم برای افزایش نرخ بهره فراهم شده ولی هرگونه تصمیم گیری برای افزایش نرخ بهره همچنان به انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا بستگی خواهد داشت.

3 نفر از اعضای کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا با افزایش نرخ بهره در شرایط کنونی مخالفت کرده اند. اکثر کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش می دهد. نظرسنجی موسسه سی ام ئی حاکی است که احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا در دسامبر به 60 درصد رسیده است.

موسسه مالی بارکلیز اعلام کرد: کمیته فدرال رزرو اکنون بیش از هر زمان دیگری در خصوص افزایش نرخ بهره و سیاست های پولی دچار اختلاف نظر شده است. این اختلافات اتخاذ هر گونه تصمیم جدید فدرال رزرو تا پایان امسال را سخت خواهد کرد.

به نظر می رسد سطح مقاومتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1346 تا 1350 دلار خواهد بود و اگر این سطح قیمتی شکسته شود قیمت طلا به زودی تا 1392 دلار افزایش خواهد یافت.

 نظرسنجی پلاتز نشان می دهد که قیمت طلا در روزهای آینده بین 1320 تا 1350 دلار در نوسان خواهد بود.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز هفته گذشته با رشد 18 تن روبرو شده است و به بیش از 950 تن رسیده است. به اعتقاد تحلیلگران بین المللی، نشانه های مربوط به افزایش تقاضای فیزیکی و خرید در بازارهای آسیایی به خصوص چین و هند تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته و این روند می تواند در کوتاه مدت نیز ادامه یابد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

93  −  92  =