طلا زیر سایه انتخابات آمریکا

پیش‌بینی‌ها از افزایش قیمت طلا خبر می‌دهند. تازه‌ترین نظرسنجی گلوبال‌پلاتز از جمله این پیش‌بینی‌‌هاست که نشان می‌دهد قیمت طلا در کوتاه‌مدت و میان‌مدت تحت‌تأثیر تصمیم اخیر فدرال‌رزرو آمریکا برای افزایش‌نیافتن نرخ بهره، همچنان تقویت خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، قیمت طلا در هفته گذشته با افزایش ٢٥ دلاری روبه‌رو شده و به بیش از هزارو ٣٣٨ دلار در پایان مبادلات جمعه رسیده است. به نظر می‌رسد سطح مقاومتی قیمت طلا در شرایط کنونی هزارو ٣٤٦ تا هزارو ٣٥٠ دلار خواهد بود و اگر این سطح قیمتی شکسته شود، قیمت طلا به‌زودی تا هزارو ٣٩٢ دلار افزایش خواهد یافت. به گزارش طلا، نظرسنجی پلاتز نشان می‌دهد قیمت طلا در روزهای آینده بین هزارو ٣٢٠ تا هزارو ٣٥٠ دلار در نوسان خواهد بود. میزان ذخایر طلای صندوق اس‌پی‌دی‌آر نیز هفته گذشته با رشد ١٨تنی روبه‌رو شده و به بیش از ٩٥٠ تن رسیده است.

 به اعتقاد تحلیلگران بین‌المللی، نشانه‌های مربوط به افزایش تقاضای فیزیکی و خرید در بازارهای آسیایی به‌خصوص چین و هند تأثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته و این روند می‌تواند در کوتاه‌مدت نیز ادامه یابد. همچنین تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تجار و سرمایه‌گذاران بازار طلا در روزهای آینده منتظر آمارهای جدید اقتصادی آمریکا هستند تا اقدام بعدی فدرال‌رزرو در افزایش نرخ بهره را پیش‌بینی کنند. به گزارش کیتکو، پس از آنکه فدرال‌رزرو آمریکا در نشست سپتامبر نرخ بهره را تغییر نداد، اکنون بسیاری از سرمایه‌گذاران و کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال‌رزرو حداقل تا دسامبر نرخ بهره را تغییر نخواهد داد. دیگر عامل مهم و مؤثر بر قیمت طلا در روزهای آینده، وضعیت تقاضای سرمایه‌گذاری با توجه به در‌پیش‌بودن انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکاست.

 اکثر کارشناسان اقتصادی و سرمایه‌گذاران بین‌المللی که در نظرسنجی اخیر کیتکو شرکت کرده‌‌اند، به افزایش قیمت طلا در روزهای آتی رأی داده‌اند. از ١٠ عضو کمیته بازار آزاد فدرال‌رزرو آمریکا در نشست سپتامبر، هفت نفر از افزایش نرخ بهره حمایت و سه نفر دیگر با این اقدام مخالفت کرده‌اند. بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که با توجه به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری هشتم نوامبر در آمریکا بعید است که فدرال‌رزرو در آستانه انتخابات، نرخ بهره را افزایش دهد. انتشار آمارهای ضعیف اقتصادی به این معنا خواهد بود که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو تا پایان امسال کاهش خواهد یافت.

شاخص اعتماد مصرف‌کننده کالاهای بادوام و مدعیان دریافت بیمه بی‌کاری مهم‌ترین آمارهایی است که در روزهای آینده منتشر می‌شود. آمارهای مهم اقتصادی منطقه یورو و چین نیز در روزهای آینده اعلام خواهد شد. تحلیلگران بر این باورند که سطح مقاومتی قیمت طلا در روزهای آینده هزارو ٣٥٧ دلار است و اگر این سطح شکسته شود، می‌توان نسبت به افزایش بیشتر قیمت طلا امیدوار بود. در تهران اما بازار ارز اگرچه نوسانی کنترل‌شده و در حد مجاز دارد، اما تحرکات دلار نشان می‌دهد این ارز تا رسیدن به سه‌هزارو ٦٠٠ تومان فاصله چندانی ندارد. در چند روز گذشته دلار دائما در حال افزایش قیمت بود تا اینکه دیروز به سه‌هزارو ٥٧٥ تومان رسید. در صورت ادامه این روند، هر دلار آمریکا تا چند روز آینده به سه‌هزارو ٦٠٠ تومان خواهد رسید.
منبع:شرق

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

55  +    =  63