پرداخت با کامپیوترهای رومیزی هم در حال تحول است

همکاری پی پال و لنوو برای راه اندازی احراز هویت بیومتریک روی لپتاپ ‌ها

شرکت پی پال در حال آغاز همکاری با لنوو به عنوان تولید کننده بزرگ صنعت الکترونیک و تولید کننده تراشه های Intel است. قرار است به موجب این همکاری، کاربران بتوانند تراکنش های پرداخت خود بر روی کامپیوترهای شخصی را با استفاده از اثر انگشت احراز هویت کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شرکت پی پال در حال آغاز همکاری با لنوو به عنوان تولید کننده بزرگ صنعت الکترونیک و تولید کننده تراشه های Intel است. قرار است به موجب این همکاری، کاربران بتوانند تراکنش های پرداخت خود بر روی کامپیوترهای شخصی را با استفاده از اثر انگشت احراز هویت کنند. برای این کار با شرکت متخصص بیومتریک Synaptics مشارکت می کنند و قصد دارند برای دارندگان کامپیوترهای برند Lenovo امکان استفاده آسان تر از سرویس هایی که نیاز به کلمه عبور دارند را فراهم کنند.

پی پال و لنوو از شرکت هایی هستند که سال 2012 در تلاش برای جایگزین کردن ابزاری به جای احراز هویت براساس رمز عبور، براساس پروتکل مورد حمایت صنعت به اتحادیه Fido پیوستند. قرار است روش های جایگزین، برای دسترسی آسان تر از سرویس های دستگاه های واقعی تولید شوند.

برت مک دوئل، مدیر اجرایی اتحادیه Fido در این باره گفت: « کلمه عبور یک مشکل جهانی است و این مشکل به گوشی های تلفن محدود نمی شود. هر دستگاه متصل به اینترنت نیاز به قابلیت ارتقاء به سیستم احراز هویت Fido دارد و به لطف این همکاری، اکوسیستم کامپیوترهای رومیزی نیست در مسیر شتاب برای دریافت قابلیت های Fido قرار گفته است و می تواند هم گام با اکوسیستم موبایل در عرصه پرداخت فراتر رود.»

ترجمه:گروه ترجمه پایگاه خبری بانکداری الکترونیک سمانه سمیعی

منبع:finextra

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ⁄    =  1