واکنش وزیر ارتباطات به تغییر نرخ بسته‌های اینترنتی دو اپراتور/ مردم در انتخاب اپراتور مختارند

وزیر ارتباطات در واکنش به تغییر نرخ بسته‌های اینترنت برخی اپراتورهای تلفن همراه گفت: تغییر تعرفه زیر سقف مصوب مجاز است و امروز با سرویس ترابردپذیری مشترکان در انتخاب اپراتور براساس کیفیت، سرعت و تعرفه مختارند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمود واعظی در افتتاح پروژه‌های اپراتور دوم تلفن همراه در پاسخ به سوالی درباره تغییر تعرفه‌ بسته‌های اینترنتی برخی اپراتورهای تلفن همراه گفت: آنچه که به وزارت ارتباطات مربوط می‌شود و بر آن نظارت داریم رعایت سقف تعرفه مصوب کمیسیون تنظیم مقررات است.

وی ادامه داد: زیر سقف تعرفه مصوب اپراتورها در تعیین تعرفه بسته‌ها مختارند و بازار رقابتی تعیین کننده تعرفه است.

واعظی با بیان اینکه اگر اپراتوری از سقف تعرفه مصوب خارج شود به آن رسیدگی می‌کنیم گفت: در غیر این صورت مشترکان تلفن همراه امروز با امکان ترابردپذیری (انتخاب اپراتور با حفظ شماره موبایل) مختارند و براساس سه فاکتور کیفیت، سرعت و تعرفه می‌توانند اپراتور خود را انتخاب کنند و مثل گذشته اجباری به ادامه سرویس از یک اپراتور به دلیل شماره موبایل نیست.

* با کارشکنی اپراتورها در ترابردپذیری مقابله می‌کنیم

واعظی در پاسخ به سوال دیگری درباره رفتار متفاوت سه اپراتور درباره طرح ترابردپذیری گفت: در این باره رویکرد اپراتورها یکسان نیست برخی اپراتورها امکان تغییر اپراتور را دست مردم می‌دانند اما برخی نیز ممکن است با این موضوع موافق نباشند.

وی ادامه داد: از این رو هفته گذشته کمیته ویژه‌ای را در رگولاتوری برای این موضوع تشکیل داده‌ایم که از هر اپراتور افرادی در این کمیته عضو شده‌اند تا موانع را به صورت میدانی بررسی کنند.

واعظی گفت: اگر در این طرح با کارشکنی مواجه شویم حتما اقدامات لازم را انجام خواهیم داد و ابزار مقابله با کارشکنی را در اختیار داریم.
منبع:فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  1  =  7