بانک آمریکا در خاورمیانه رکورد می زند

بانک آمریکا اعلام کرد: کاهش قیمت نفت، کشورهای خاورمیانه و صنایع خرد این منطقه را به سوی فعالیت های بیشتر در زمینه ادغام و تملیک سوق داده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از بلومبرگ، وادی بویز رییس بخش همکاری و سرمایه گذاری خاورمیانه و شمال آفریقا در بانک آمریکا در این باره گفت: کاهش قیمت نفت موجب شده است برای عقد قراردادهای خارجی ترغیب شوند و با دقت پورتفولیو و سرمایه گذاری های موجود خود را مورد ارزیابی قرار دهند.
وی افزود: آنها تصمیمات جسورانه ای برای توجیه پورتفولیو های موجود و کاهش وابستگی اهرم های افزایش سرمایه می گیرند.

کاهش بیش از ۵۰ درصدی قیمت نفت خام از اواسط سال ۲۰۱۴ تا کنون دولت های خاورمیانه از عربستان گرفته تا امارات را به کاهش هزینه ها، خصوصی سازی دارایی های دولتی و تثبیت کسب و کار در بخش هایی مثل بانکداری سوق داده است. همچنین هزینه شرکت های پذیرنده در خاورمیانه و آفریقا با حدود ۳۰۰ درصد افزایش در سه ماهه گذشته به ۳۰ میلیارد دلار رسیده است که بیشترین مقدار در ۱۲ سال گذشته است.

در یکی از بزرگترین قراردادهای خاورمیانه، ابوظبی با ادغام دو بانک این شهر موافقت کرد تا دارایی آن را به ۱۷۵ میلیارد دلار برساند.

بویز پیش بینی کرده است که برای کاهش هزینه ها و افزایش کارآمدی در بین بانک ها، ادغام های بیشتری در صنعت بانکداری منطقه صورت بگیرد.

در عربستان محمد بن سلمان جانشین ولیعهد این کشور به دنبال دگرگونی بی سابقه بزرگترین اقتصاد دنیای عرب است. این کشور قصد دارد شرکت نفت عربستان را به ارزش بیش از ۲ تریلیون دلار در معرض فروش عمومی قرار دهد.

بویز اظهار داشت: آنچه در عربستان در حال روی دادن است، تحول بزرگی است و می تواند کشورهای دیگر منطقه را هم به فکر برنامه های مالی و اقتصادی جدیدی بیندازد.
به نوشته ایبنا، بن سلمان در ماه ژوئن برنامه تحول ملی عربستان را ابلاغ کرد. این کشور در راستای برنامه مذکور دستمزدها و همچنین یارانه ها را تا سال ۲۰۲۰ کاهش خواهد داد تا با کمک به بخش اقتصادی، ۴۵۰ هزار شغل در بخش خصوصی ایجاد شود و صنایع آن نوسازی شوند.

شرکت سرمایه گذاری قطر نیز در ماه اوت ۱۰ درصد از سهام شرکت امپایر استیت را خرید تا سرمایه گذاری های خود در آمریکای شمالی و منطقه آسیا پاسفیک را افزایش دهد.

برخی دیگر هم با سرمایه گذاران کانادایی وارد مذاکره شده اند تا سهام شرکت گاز National Grid Plc را واگذار کنند.

بنابراین گزارش، فروش دارایی های خاورمیانه و آفریقا در سه ماهه گذشته با حدود ۲۰۰ درصد افزایش به ۸.۷ میلیارد دلار رسیده است.

منبع:ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  42