رشد سریع پرداخت های دیجیتال در سال های اخیر

شروط افزایش پذیرش پرداخت های غیرنقد چیست؟

تحقیقات انجام شده از سوی بانک بی ان پی پاریباس نشان می دهد، در حوزه ارزش تراکنش های دیجیتال، چین توانسته انگلستان را پشت سر گذارد. افزایش این شکل از تراکنش در چین به رشد جهانی این شیوه پرداخت منجر شده است. در تحقیق یاد شده آمده است، تخمین زده می شود ارزش تراکنش های غیرنقد در جهان در ..

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سال گذشته میلادی 426 میلیارد دلار بوده است. در سال 2014 این رقم 378 میلیارد دلار بود. بخش بزرگی از این افزایش حاصل رشد اقتصادهای بزرگ در حال توسعه بوده است. در اقتصادهای توسعه یافته، میزان افزایش تراکنش های دیجیتال 6 درصد و در اقتصادهای در حال توسعه 16.7 درصد بوده است.

عامل دیگر کاهش سهم تراکنش های نقد و حرکت مشتری ها به سمت تراکنش های دیجیتال، بهره گیری از تدابیر امنیتی جدید نظیر EMV و نیز بیومتریکس است. از سوی دیگر دولت ها تدابیری برای تشویق مردم به استفاده از این شیوه پرداخت اتخاذ کرده اند.

در سال گذشته میلادی برای نخستین بار، چین توانست در حوزه تراکنش های دیجیتال، انگلستان و کره جنوبی را پشت سر گذاشته و پس از آمریکا، منطقه یورو و برزیل در جایگاه چهارم جهان قرار گیرد.

با آنکه ارزش پرداخت های دیجیتال با سرعت در حال افزایش است اما در گزارش بانک بی ان پی پاریباس به چالش هایی اشاره شده که در برابر بانک ها وجود دارد. عواملی نظیر کارمزد پایین تر، درآمد کمتر و ظهور رقبای مختلف سبب کاهش درآمد بانک ها می شود.

در گزارش آمده است، بانک ها باید چارچوب ذهنی مناسب را بپذیرند تا در این محیط پررقابت بتوانند به حیات خود ادامه دهند. در مصاحبه ها مشخص شد بخشی بزرگ از مدیران بانک ها به این چارچوب ذهنی رسیده اند و شرکت های فعال در حوزه خدمات مالی را شریک خود می دانند.

همچنین بانک ها از طریق تغییر سیستم های داخلی خود می توانند نوآوری بیشتری در بانکداری دیجیتال ایجاد کنند.

مانند همیشه موضوع سهولت استفاده از ابزارهای دیجیتال و امنیت این روش های اهمیت بسیار بالایی در پذیرش آن از سوی مشتری ها دارد. در تمامی نظرسنجی ها از مشتری ها مشخص شده از دید آنها داشتن تجربه ای خوب و امن در تراکنش های مالی دیجیتال اهمیت بالایی دارد.

موسسات تحقیقاتی به بانک ها و شرکت های مالی توصیه می کنند از طریق همکاری با هم در جهت بهبود شرایط پرداخت های دیجیتال حرکت کنند. این حوزه از فعالیت های مالی تنها از طریق مشارکت بانک ها و شرکت های مالی قابل گسترش است.

منبع:تابناک

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  7