دولتِ چابک می‌تواند مشکل بیکاری را حل کند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید چابک شود، گفت: برای دستیابی به رشد اقتصادی مناسب باید حدود ۲۰۰ میلیارد دلار درکشور سرمایه‌گذاری شود و باید بستر برای جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، دکتر علی لاریجانی که به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است، جمعه، 16 مهرماه در همایش”از بهارستان تا سرزمین نفت و آفتاب” که در گچساران برگزار شد، گفت: ابتدا ایام عزاداری امام حسین (ع) و یاران باوفایش را تسلیت می‌گویم و از این که در این شهرستان حضور یافتم، خرسندم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری خوب مراسم در گچساران افزود: مردم ایران محب اهل بیت (ع) هستند و این یک افتخار برای کشور است و براساس فرمایش امام حسین(ع) مردم همواره باید حیات با عزت داشته باشند.

دکتر لاریجانی افزود: بسیاری از کشورهای منطقه با وجود برخورداری از منابع نفت و گاز و ثروت اما از زندگی عزتمندانه‌ای برخوردار نیستند و با یک تلفن از سوی یک قدرت جهانی مجبورند مسیر خود را عوض کنند؛اما در ایران اسلامی فرمانداران و بخشداران مناطق کوچک نیز با صلابت حرف می‌زنند.

جوانان کشور به دلیل آشنایی با معارف اهل بیت (ع)باغیرت درمقابل استکبار حرف می‌زنند

رئیس نهاد قانونگذاری افزود: اینکه جوانان کشور با غیرت در مقابل استکبار حرف می‌زنند به دلیل این است که با معارف اهل بیت (ع) آشنا هستند و در این جلسه نیز با توجه به قرارگرفتن در ماه محرم سعی شد تفکر عاشورایی وجود داشته باشد.

تفکر و علاقه به اهل بیت (ع)بعد از انقلاب اسلامی عمیق تر شد

دکتر لاریجانی افزود: بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی تفکر و علاقه به اهل بیت (ع) که از سابقه تاریخی در کشور برخوردار است،عمیق تر شد البته گرایش‌های قبیله‌ای و گاهی اختلاف سلیقه‌هایی وجود دارد که اگر این تکثرها از زیربنای وحدت آمیز برخوردار باشد،می‌تواند خوب باشد.

رئیس مجلس با بیان اینکه در کشور ما وحدت وجود دارد، افزود: حتی اهل سنت ایران اسلامی نیز محب اهل بیت (ع) هستند و مفهوم ولایت از تفکر اهل بیت (ع) است.

حب اهل بیت (ع) از طریق ولایت باعث انسجام ملت است

وی افزود: مردم ایران اسلامی ولایت امیرالمومنین(ع) و اولاد امام علی (ع) را ولایت بر حق می‌دانند و حب اهل بیت (ع) از طریق ولایت باعث انسجام ملت است. موضوع ولایت فقیه در زمان غیبت امام زمان (عج) مدنظر مردم است و ما مفتخریم که از ولی فقیه پیروی می‌کنیم و با وجود اینکه گاهی اختلاف نظرهایی در کشور وجود داشته،اما حضور ولی فقیه باعث شده مردم همواره وحدت داشته باشند و خدا را از بابت این موضوع شاکریم.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد نمایندگان فعالی در مجلس شورای اسلامی هستند،افزود:باید از ظرفیت‌های خوب و استثنائی شهرستان گچساران استفاده شود تا این منطقه پیشرفت کند البته نباید فراموش کرد در حال حاضر در مسائل اقتصادی، کشور مشکلاتی را دارد.

رئیس نهاد قانونگذاری افزود:در حال حاضر 200 هزار میلیارد تومان از بودجه کشور صرف پرداخت حقوق و مزایا می‌شود؛به دلیل اینکه سیستم دیوانی گسترش یافته و تنها 20 هزارمیلیارد تومان صرف هزینه‌های عمرانی می‌شود که بیانگر این است 90 درصد منابع بودجه ای صرف پرداخت حقوق و مزایا در ادارات می شود و تنها 10 درصد برای کارهای عمرانی هزینه می شود. مقام معظم رهبری در سیاست‌های اقتصادمقاومتی تاکید داشته باشند که دولت باید کوچک و چابک شود.

دولت چابک می‌تواند مشکل بیکاری را حل کند

دکتر لاریجانی با بیان اینکه دولت چابک می‌تواند مشکل بیکاری را حل کند، گفت: در حال حاضر بودجه جاری تناسبی با بودجه عمرانی ندارد،البته نمی‌شود ادارات کشور را نیز تعطیل کرد،بنابراین برای عمران بیشتر باید سرمایه‌گذاری در کشور انجام شود تا به رشد اقتصادی 8 درصدی مدنظر در برنامه دست یافت.

وی با تاکید بر لزوم جهش در سرمایه‌گذاری افزود: برای دستیابی به رشد اقتصادی مناسب باید حدود 200 میلیارد دلار در کشور سرمایه‌گذاری انجام شود،بنابراین باید بستر سرمایه‌گذاری در کشور فراهم شود و در این راستا شرایط برای جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی فراهم شود.

 تنها با بخشنامه‌ها و مقررات نمی‌توان تولید را فعال کرد

دکتر لاریجانی با تاکید بر اینکه باید بستر اشتغالزایی برای جوانان فارغ‌التحصیل فراهم شود باید برای انجام کارهای تولیدی به جوانان کارآفرین امکانات و تسهیلات داده شود و نباید فراموش کرد تنها با بخشنامه‌ها و مقررات نمی‌توان تولید را فعال کرد.

رئیس مجلس گفت: مقام معظم رهبری تاکید دارند مجلس باید کار ریل‌گذاری را انجام دهد،بنابراین مردم باید لوکوموتیو و موتور حرکت باشند،البته از دولت انتظار می رود که بانک‌ها را مجبور به ارائه تسهیلات در زمینه‌های مناسب کنند.

وی با بیان اینکه باید کارآفرینی در کشور رشد یابد، گفت: مصمم هستیم شرایط برای کارآفرینی فراهم شود.

تکمیل و بهره‌برداری ازکارخانه‌های پتروشیمی در منطقه گچساران اشتغالزایی ایجاد می‌کند

دکتر لاریجانی با اشاره به ظرفیت‌های خوب در منطقه گچساران افزود: بازدیدی از بافت فرسوده گچساران صورت گرفت و متاسفانه با وجود امکانات مناسب در این منطقه اقشار ضعیف به لحاظ درآمدی در بافت فرسوده ساکن هستند،کارهایی در زمینه نوسازی بافت فرسوده انجام شده است که باید ادامه یابد.

رئیس نهاد قانونگذاری درخصوص تکمیل پتروشیمی‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد،افزود:در صورتی که کارخانه‌های پتروشیمی در این مناطق به بهره‌برداری برسند،ظرفیت‌های خوب برای اشتغالزایی ایجاد می‌شود.

توصیه به وزیر راه و شهرسازی برای تکمیل محور اصفهان-خوزستان

وی با تاکید بر لزوم تکمیل جاده اصفهان به خوزستان افزود: به وزیر راه و شهرسازی توصیه‌های لازم برای رفع مشکلات در زمینه تکمیل محور اصفهان به خوزستان انجام خواهد شد و تکمیل این پروژه تاثیر خوبی روی توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد داشت.

دکتر لاریجانی گفت: باید از منابع آبی و زمین‌های حاصلخیز در گچساران استفاده بهینه شود به دلیل اینکه این موضوع در اشتغالزایی نیز موثر است، همراه با انجام این مهم باید امکانات توریستی و گردشگری افزایش یابد.

حضور علما چراغ راهی برای نسل‌های آینده است

رئیس نهاد قانونگذاری ادامه داد: امام جمعه و فرماندار شهرستان گچساران برموضوع رفع بیکاری و حل مسائل شرکت نفت تاکید داشتند که این موضوعات در جلساتی پیگیری خواهد شد و به مسئولان مربوطه برای تسهیل در امور توصیه خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: باید به تقویت فضای معنوی و اسلامی در جامعه توجه شود و حضور علما می‌تواند چراغ راهی برای نسل‌های بعدی باشد که جامعه همواره محب اهل بیت (ع) باشد.

گفتنی است؛در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حجازی امام جمعه شهرستان گچساران، رحیمی فرماندار گچساران و تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با خیرمقدم به رئیس مجلس شورای اسلامی، گزارشی از امور و روند کارها در این منطقه به دکتر لاریجانی ارائه کردند.

منبع:اعتدال

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  26  =  27