آموزش نظام مند مفاهیم بیمه در مدارس کشور آغاز شد

برای نخستین بار و با هدف کمک رفاه اجتماعی؛

مرحله نخست پروژه اصلاح و آموزش مفاهیم بیمه ای در کتاب های درسی سال تحصیلی 95 با چاپ مطالب بیمه ای در 6 عنوان کتاب آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، «عبدالناصر همتی» رئیس کل بیمه مرکزی به اهمیت شناخت اصول اولیه فراگیری مفاهیم بیمه ای و آشنایی با قابلیت ها و ظرفیت های صنعت بیمه از پایه دبستان اشاره کرد و گفت: اگر آموزش بیمه از دوران ابتدایی آغاز شود، در آینده شاهد افزایش ضریب نفوذ بیمه و در نهایت رفاه اجتماعی پایدار خواهیم بود.
 وی افزود: در چند دهه اخیر نظام آموزشی کمتر به مفاهیم بیمه و صنعت بیمه پرداخته است اما امسال مطالب بیمه ای در دوران مختلف و رشته های گوناگون تحصیلی در مدارس و هنرستان های سراسر کشور، تدریس خواهد شد.

همتی به حمایت آموزش و پرورش و اداره کل دفتر پژوهش و برنامه ریزی تالیف کتاب های درسی و گنجاندن مطالب بیمه ای اشاره کرد و گفت: درج مطالب بیمه ای نه فقط در کتاب های درسی نسل نوجوان و جوان، بلکه معلمان و خانواده ها را با مفاهیم بیمه ای آشنا می کند و با تداوم آن، فرهنگ بیمه در جامعه به شکل معنا داری افزایش می یابد.

وی نقش آموزش را در توسعه پایدار صنعت بیمه، حیاتی دانست و گفت: آموزش بیمه در سنین پایین تر موجب رشد و شکوفایی صنعت بیمه است، لذا باید ابعاد گوناگون اقتصادی و اجتماعی این صنعت به درستی تبیین شود تا افق های توسعه ای قابل دسترس باشد.

همتی با بیان اینکه کار جانمایی مطالب جدید در بخش بیمه و اصلاح مطالب بیمه ای در سه شاخه تحصیلی «دوره متوسطه»، «فنی و حرفه ای» و «کار دانش» به انجام رسیده است، گفت: تلاش بیمه مرکزی برای تعامل با نهادهای آموزشی از جمله آموزش و پرورش برای آموزش مفاهیم بیمه ای به آحاد جامعه ادامه می یابد.

براساس این گزارش، در مرحله نخست پروژه اصلاح و گنجاندن مفاهیم بیمه ای در کتاب های درسی، در سال تحصیلی جاری در کتاب های کار و فناوری دوره اول متوسطه پایه هفتم، مطالعات اجتماعی دوره اول متوسطه پایه هفتم، الزامات محیط کار شاخه کار دانش و فنی حرفه ای، حسابداری تکمیلی شاخۀ کاردانش، کارآفرینی شاخه کاردانش و همچنین کتاب امور عمومی بازرگانی شاخۀ آموزش فنی و حرفه ای انجام شده است.

منبع:ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  5