اولین ‌بیمه‌نامه‌های فروش الکترونیک از طریق موبایل

مدیرعامل بیمه ایران گفت: شرکت‌های بیمه در بخش سرمایه‌گذاری در بورس موظفند ضوابط آئین نامه شماره 60 شورایعالی بیمه را رعایت کنند که در این خصوص سقف سرمایه گذاری در بخش بورس تا میزان 40% تعیین شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محسن پورکیانی، مدیرعامل بیمه ایران، در پاسخ به این پرسش که با توجه به اشباع شدن خدمات و محصولات بیمه‌ای سنتی در بازار، آیا شرکت‌های بیمه‌ای طرحی برای تنوع بخشی به محصولات بیمه‌ای و ارائه خدمات جدید دارند یا خیر؟ ، اظهار داشت: متاسفانه شرکت‌های بیمه نتوانسته‌اند متناسب و همگام با توسعه فناوری و تکنولوژی‌ پیشرفت و توسعه پیدا کنند .

 وی ادامه داد: علی‌ رغم وضعیت موجود، بیمه ایران همواره پیشتاز در عرصه نوآوری‌ها و خلق محصولات نوین بیمه‌ای بوده است و به جرأت می‌توان گفت عمده محصولات عرضه شده در بازار بیمه کشور حاصل تلاش‌، خلاقیت، ابتکار عمل و نوآوری کارشناسان ارزشمند بیمه ایران است و به همین دلیل و با پتانسیل فوق العاده‌ای که وجود دارد ، بیمه ایران  واحد مستقل تحقیق و توسعه (R&D) را راه اندازی کرد و این واحد وظیفه راهبری، شناسایی، طراحی و  خلق محصولات جدید بیمه‌ای را  برعهده گرفته است.

 وی خاطر نشان کرد: از جمله مهم‌ترین طرح‌ها و خدمات جدیدی که در چند وقت اخیر عرضه شده  می‌توان به طرح بیمه جامع شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک، عرضه اولین ‌بیمه‌نامه‌های فروش الکترونیکی از طریق تلفن همراه (حوادث انفرادی – حوادث نوروزی)، طرح بیمه ازدواج جوانان، طرح سراسری و گسترده بیمه زندگی‌مان و بیمه جامع ورزشکاران المپیکی اشاره کرد.

پورکیانی افزود: البته چند طرح بزرگ که حامی و پشتیبان اقتصاد کشور خواهد بود از جمله “طرح بیمه تأمین و جذب سرمایه گذاری‌های خارجی” نیز در دستور کار قرار دارد که‌ هم اکنون بررسی‌های کارشناسی آن از سوی بیمه مرکزی در جریان رسیدگی است .

 پورکیانی افزود: یکی دیگر از رویکردهای بیمه ایران توجه به مسئولیت های اجتماعی است که در این رابطه نیز طرحی را تحت عنوان “طرح بیمه زندگی احسان” به سازمان بهزیستی و کمیته  امداد امام خمینی (ره) ارائه کردیم که در صورت همکاری و تائید سازمان‌های مذکور کلیه کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست از آینده ای مطمئن در زمینه ازدواج، اشتغال، تأمین مسکن و … برخوردار خواهند شد.

وی گفت: همچنین بررسی‌های کارشناسی درخصوص تهیه و تدوین انواع “بیمه نامه‌های اثرگذار در بخش‌های زیست محیطی” در دست مطالعات امکان سنجی است.

مدیرعامل بیمه ایران در پاسخ به این پرسش که شرکت‌های بیمه، سهامدار صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازار بورس نیز هستند، با توجه به افت شدید شاخص‌های بورس و نزول بازدهی بازار سرمایه، وضعیت سرمایه‌گذاری‌های بیمه ایران در بورس به چه نحو است و آیا این شرکت در بازار سرمایه متحمل زیان شده است؟ ، گفت: به طور کلی شرکت‌های بیمه در بخش سرمایه‌گذاری موظفند ضوابط آئین نامه شماره 60 شورایعالی بیمه را رعایت کنند که در این خصوص سقف سرمایه گذاری در بخش بورس تا میزان 40% تعیین شده است.

وی ادامه داد: درست است که شاخص‌های عمومی بورس شاهد افت و نزول در بازدهی کلی بوده ولی بیمه ایران با بهره‌مندی از خدمات شرکت کارگزاری خود و مدیریت و نظارت کارآمد بر حوزه سرمایه گذاری در بازار بورس توانسته است در سال 94 به بازدهی 32 درصدی دست یابد و اگر بخواهیم معدل بازدهی بیمه ایران را در 5 سال گذشته مورد سنجش قرار دهیم عملکرد بیمه ایران کسب بازدهی 40 درصدی در چند سال گذشته است و وضعیت عمومی بورس با وضعیت و عملکرد متمایز بیمه ایران قابل قیاس نیست.                         

پورکیانی در خاتمه افزود: امیدواریم با رونق اقتصادی و توسعه کسب و کار ، شاهد افزایش بازدهی بیشتر در حوزه سرمایه گذاری شرکت‌های بیمه باشیم.

منبع:ایلنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

75  −  72  =