آمریکا پشت هر حمله‌ای است که عربستان در یمن انجام می‌دهد

ویلیام اسپرینگ فعال حقوق بشر انگلیسی:

یکی از فعالان حقوق بشر انگلیس در مصاحبه‌ای تأکید کرد که واشنگتن پشت هر حمله‌ای قرار دارد که عربستان علیه یمن مرتکب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  بر اساس آمارهای سازمان ملل بیش از 6600 نفر که اکثر آنها غیرنظامی بوده‌اند، از آغاز تجاوز عربستان سعودی به یمن در مارس 2015 میلادی تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.

عربستان سعودی با موج انتقادات بین المللی به‌خاطر تجاوز به یمن روبه‌رو شده است. ائتلاف به‌رهبری عربستان سعودی بارها به اهداف غیرنظامی حمله کرده است.

چند روز پیش جنگنده‌های ائتلاف به‌رهبری عربستان سعودی با حمله به مردمی که برای عزاداری جمع شده بودند، حداقل 140 نفر را به شهادت رساندند که این حمله واکنش‌های زیادی را به‌همراه داشت.

“ویلیام اسپرینگ” فعال حقوق بشر انگلیسی در مصاحبه با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم از عدم واکنش مناسب سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی در قبال جنایت‌های رژیم آل سعود علیه مردم یمن انتقاد کرد.

ضعف بان‌کی‌مون یکی از مهمترین دلایل عدم‌واکنش مناسب سازمان ملل به جنایت‌های عربستان است

اسپرینگ در این مصاحبه گفت: یکی از مهمترین دلایلی که سازمان ملل واکنش مناسبی به جنایت‌هایی که از سوی عربستان انجام می‌شود، نمی‌دهد ضعیف بودن “بان‌کی‌مون” دبیرکل سازمان ملل است. وی بارها از سوی عربستان نیز تحت فشار قرار گرفته است و به همین دلیل شاهد موضع مناسبی از این نهاد بین‌المللی نبوده‌ایم. از سوی دیگر به‌دلیل آنکه انتخابات آمریکا نیز در پیش است، واشنگتن نمی‌تواند کنترل چندانی بر عربستان داشته باشد.

هر حمله‌ای که عربستان در یمن انجام می‌دهد آمریکا پشت آن قرار دارد

این فعال حقوق بشری در پاسخ به سؤال دیگری درباره حملات اخیر آمریکا به مواضعی در داخل یمن و احتمال ورود آمریکا به جنگ در یمن گفت: من فکر می‌کنم که آمریکا در فکر مداخله زمینی در یمن است و البته این کار را از طریق عربستان انجام می‌دهد. در واقع هر حمله‌ای که عربستان علیه یمن انجام می‌دهد در حقیقت آمریکا پشت آن قرار دارد.

منبع:تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  2