تأمین مالی ۳۳ میلیون دلاری برقی اگزیم بانک ایران در بنین

توسط بانک توسعه صادرات انجام شد؛

اعتبار مورد نیار برای توسعه نیروگاهی در بنین ۵۱ میلیون دلار است که در حدود ۳۳ میلیون دلار آن را بانک توسعه صادرات تأمین کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، صالح آبادی، مدیرعامل بانک توسعه صادرات با وزیر امور توسعه و برنامه ریزی کشور بنین دیدار کرد و زمینه های دارای پتانسیل همکاری میان دو کشور را مورد بررسی قرار گرفت.

بر این اساس کشاورزی، صنعت نیروگاهی و زیرساخت های جاده ای مهم ترین زمینه های مطرح شده توسط وزیر توسعه بنین بود. وی تشریح کرد: ظرفیت های کشاورزی و نیروی کار جوان ما پتانسیل خوبی برای ایران خواهند بود.

وزیر توسعه و برنامه ریزی بنین افزود: تمایل به تنوع و گسترش تولید کشاورزی و نیاز به زیرساختها مانند جاده و پل امکان حضور ایرانی ها را در پروژه های کشور ما فراهم میکند. به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز، دکتر علی صالح آبادی در این دیدار با اشاره به پروژه نیروگاهی ایران در بنین گفت: شرکت فنی و مهندسی مپنا یک پروژه نیروگاهی را در این کشور آغاز کرده است.

وی افزود: اعتبار موردنیاز برای تکمیل این پروژه ۵۱ میلیون دلار است و از این میزان ۳۳ میلیون دلار توسط بانک توسعه صادرات تامین مالی خواهد شد. صالح آبادی در ادامه گفت: ۱۸ میلیون دلار باقیمانده را نیز خود شرکت مپنا متقبل شده است. البته با توجه به حجم بالای اعتباراتی که شرکت مپنا تاکنون دریافت کرده است ادامه و تامین اعتبار پروژه بنین مشروط به اخذ مجوزهای مربوطه از بانک مرکزی است.

وی افزود: ما درحال انجام پیگیری های مورد نیاز در این رابطه هستیم و به عنوان یک بانک دولتی اهداف توسعه ای و تجاری دولت را اجرا میکنیم.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات همچنین گفت: با توجه به ارقام فاینانسی که دولت و بخش خصوصی ایران در کشور بنین سرمایه گذاری کرده است ما از دولت این کشور تقاضا داریم نسبت به تضامین مورد نیاز سرمایه گذاری در بنین مراتب مورد نیاز را اعمال کند و پشتوانه محکمی برای سرمایه ما در این کشور در نظر بگیرد.

صالح آبادی در این دیدار افزود: با توجه به اینکه روابط بانکی مقدمه توسعه روابط اقتصادی هستند ما علاقه مند به توسعه روابط بانکی خود با کشور شما هستیم. وزیر امور توسعه و برنامه ریزی بنین در ادامه گفت: بنین بندر ورود به بازار غرب آفریقا است و یک بازار ۳۰۰ میلیونی در ۶ کشور دیگر را برای ایران به ارمغان خواهد آورد.

به گزارش اگزیم نیوز جمهوری بنین (به فرانسوی: République du Bénin) در غرب آفریقا واقع شده است. جمعیت این کشور حدود ۱۰ میلیون و زبان رسمی آن فرانسوی است. واحد پولی رایج در این کشور فرانک سی‌اف‌ای آفریقای غربی است. بنین در تاریخ اوت ۱۹۶۰ میلادی از فرانسه مستقل شده‌است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  57  =  58